בעיריית ירושלים נאלצו לסגור את השירותים הציבוריים החדשים בשכונת גאולה, שבוע בלבד לאחר שהמקום נפתח. כפי שפורסם ב-mynet, אחרי שנים בהן נשים במאה שערים נדרשו להתאפק, העירייה בנתה שירותים ציבוריים בשכונה החרדית.
2 צפייה בגלריה
שכונת גאולה
שכונת גאולה
שכונת גאולה
(צילום: מיקי אלון)
2 צפייה בגלריה
שכונת גאולה
שכונת גאולה
שכונת גאולה
(צילום: שלומי כהן)

כזכור, במשך שנים חרדים קיצונים פגעו במכוון בבתי השימוש באזור עד שהעירייה נאלצה לסגור אותם. אחרי שמבקר המדינה הצביע על היעדר כמות מספקת של תאי שירותים ציבוריים בערים מתוירות, ובהן ירושלים, בכיכר ספרא הוחלט להרחיב את השירות.
אך בעמותת "ירושלים שקופה" הזהירו מראש שכל ניסיון לפעול ללא תיאום, יתקל במענה חריף. ברשות המקומית התעלמו ולכן 11 תושבים חרדים מגאולה הצטרפו לעתירה מינהלית שהוגשה נגד העירייה. בין השאר נטען בעתירה כי השירותים הוקמו בלא שהוצא היתר בניה, על שטח שמוגדר כשטח להרחבת דרך ומיועד לכביש.
עוד טענו התושבים, כי הציבור לא עודכן מראש ולא התאפשר להם להתנגד, וכי עצם הפעלת השירותים יצר עבורם מטרד תברואתי בסמוך למקום מגוריהם. כמו כן, נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט, כי באזור יש חנויות ובתי כנסת שבהן שירותים המשמים את הציבור, ולכן אין צורך במתקן החדש.
הדיון בעתירה נקבע ל-6 ביוני ובית המשפט המליץ לצדדים לקיים הידברות. לאחר שנציגי העירייה ועורכי דינם של התושבים הס- כימו, העירייה נעלה את השירותים, שבוע בלבד לאחר שהם נפתחו.
מעמותת "ירושלים שקופה" נמסר: "שוב מתגלה עיריית ירושלים כעבריינית הבניה המרכזית בעיר. בעוד האזרח הפשוט מועמד לדין פלילי בגין חריגה קלה מהיתר - העירייה מרשה לעצמה להקים מבנים ללא היתר ובניגוד לתב"ע. העירייה, כרשות מנהלית, חייבת להפנים כי דיני התכנון והבניה חלים גם עליה".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מייחסת חשיבות רבה לניקיון, טיפוח העיר ומתן שירות מיטבי לתושבי העיר ולבאים בשעריה. הנושא נמצא בדיון בבית המשפט, אשר המליץ לצדדים לבוא בדברים ביניהם. בימים הקרובים תיקבע פגישה עם העותרים על מנת לייתר את הדיון. אם נידרש, תוגש התייחסות העירייה לבית המשפט, כמקובל".