בבית הכרם נדהמו לראות בימים האחרונים אריחי אבן כבדים שנפלו במרכז המסחרי דניה. "פנינו לעירייה ושמו במקום מחסומים", אמר תושב השכונה. "אני לא רוצה לתאר לעצמי מה יקרה אם מישהו יעבור במקום ואבן תיפול עליו. אסור לחכות. צריך לטפל במפגע הזה מידיית".
1 צפייה בגלריה
מרכז דניה. האבנים שנפלו אפילו לא פונו
מרכז דניה. האבנים שנפלו אפילו לא פונו
מרכז דניה. האבנים שנפלו אפילו לא פונו
(צילום: פרטי)

מה שמפתיע הוא שלפני כשלוש שנים בלבד נערך שיפוץ של הכיכר וגם של המבנה המסחרי. "כשעוברים במקום רואים שנפלו אבנים גדולות של החיפוי קיר, והאבנים שנפלו אפילו לא הורמו מהרצפה", אמר המתלונן. "נראה שיש אבנים נוספות שעלולות ליפול על המדרכה, במקום שבו עוברים הורים עם עגלות וילדים, בעלי מוגבלות וקשישים. אבל זה נראה כמו בעיה שאמורה להיפתר מיידית, ולא משהו שצריך לחכות איתו מספר חודשים. זה בהחלט עלול לקפח חיי אדם, ואנחנו לא רוצים להיות צודקים בדיעבד אחרי שיקרה אסון".
מהעירייה נמסר בתגובה: "המקום גודר, ולבעלי המבנה נשלחה דרישה לביצוע עבודות חיזוק. ככל שעבודות אלו לא יבוצעו עד סוף החודש, תפעל העירייה בכלים העומדים לרשותה לאכיפה נגד בעליו. המבנה נמצא במעקב המחלקה למבנים מסוכנים".
מהסתדרות העובדים, בעלת המבנה, נמסר: "חברת הסתדרות העובדים מחזיקה ב־51 אחוז מהנכס, ויש בכוונתה לשאת בעלויות הביצוע של העבודות הדרושות. חברת העובדים לוקחת אחריות ותפעל על הצד הטוב ביותר, ואף דרשה מהעירייה לפנות לכל בעלי הזכויות בנכס".