קורע לב: ביתם של בני משפחת ברמלי בשכונת פת נשרף כליל לפני כשבועיים ובו התגוררו האם - בעלת מוגבלות והאב שחולה בסרטן. כעת הם מנסים למצוא פתרון לצרכים הבסיסיים ביותר, כגון אוכל ותרופות.
1 צפייה בגלריה
ליאב. בבית השרוף. "לא נשאר אפילו בגד" |
ליאב. בבית השרוף. "לא נשאר אפילו בגד" |
ליאב. בבית השרוף. "לא נשאר אפילו בגד"
(צילום: יואב דודקביץ')
ביום רביעי, 7 ביולי, החליטו בני המשפחה לחגוג את יום הולדתה של האם לאחר שנה שלא יצאה מהבית. 20 דקות לאחר שהתיישבו במסעדה קיבלו טלפון בהול מהשכן לחזור הביתה. מתברר ששריפה פרצה והתפשטה בביתם.

"חשכו עינינו"

"הגענו לדירה ופשוט חשכו עינינו. לא נשאר ולו בגד אחד. הכל נשרף", מספר הבן ליאב ברמלי. "אימי משותקת על כיסא גלגלים ואבא חולה סרטן. יותר משבוע הסתובבנו כולנו עם אותם הבגדים. אין לנו איך למלא את הצרכים הבסיסיים ביותר של אמא, אפילו לא תרופות או חיתולים שהיא זקוקה להם. אני צריך לטפל בהורים ובקיום היומיומי שלנו, ולא יכול להרשות לעצמי לעזוב אותם לבד. אם לא תורמים לנו אין גם אוכל. בשבת האחרונה קיבלנו תרומה של אוכל אבל לא היה מספיק. אבא שלי לא אכל כל השבת כדי שלאמא יהיה מספיק אוכל.
"פניתי לרווחה - אמרו לנו להמתין כי יש מקרים דחופים יותר. הפעלנו קשרים ונתנו לנו מלון בסבסוד ליומיים. משכנו עוד יום במלון בעזרת קשרים, אחר כך התקשרנו לרווחה ואמרנו להם שאנחנו ברחוב. חברים עזרו לנו. הם מימנו לנו שכר דירת חדר בגודל של כ-30 מ"ר בבית דירות זול שאינו נגיש לנכים. זה מחייב אותי להרים את אמא 16 מדרגות עם כיסא גלגלים. כולנו ישנים בחדר אחד. בגיל 36 אני ישן על מיטה אחת יחד עם אבא שלי".
לדברי ברמלי, התחושה היא שהם מעבירים יום ועוד יום ברחובות, חיים מהיד לפה ומסתמכים על חסדיהם של אנשים טובים. "הרווחה אומרת שנשלם את שכר הדירה ושנקבל החזר, אבל איך היינו יכולים לעשות את זה ללא עזרה? אנחנו לא יכולים כרגע להוציא כסף מהחשבון כי גם כל כרטיסי הבנק נשרפו.
"אנשים טובים שולחים לנו קצת אוכל בכל יום כדי שנוכל להתקיים, אני מלמד שיעורים כמה ילדים, והמשפחות ששמעו את הסיפור אספו ביניהן קצת כסף. יש איזה בחור שנתן לנו כמה ג'ינסים וכמה חולצות. לקחתי תחתונים מחברים. חבר שהתוודע למצבנו הוריד חולצה וציצית מגופו והביא לי, נסע עירום הביתה כדי שיהיו לנו בגדים.
"ככה אני חי מיום ליום. בחיים לא לקחתי או לוויתי שום דבר מאף אחד, אבל עכשיו אין לי ברירה. זה בשביל ההורים שלי. הברירות שלי הן או לגנוב או לבקש עזרה. בכל מקרה", מסכם הבן, "אנחנו מצליחים לשרוד בגלל שאנו מפרסמים את המקרה ברשתות החברתיות, חברים עוזרים לנו. מה אם זה היה קורה למבוגרים שכלל לא מכירים את האמצעים הללו?".
לדברי ברמלי, הדירה בה הם מתגוררים אינה מונגשת לאימו הנכה. כמו כן, טוען שבדירה מתרוצצים ג'וקים ועכברים. בצר לו, בסוף השבוע שעבר פרץ לדירה נטושה במטרה לפלוש אליה עם הוריו ואף הודיע על כך למשרד השיכון. זמן קצר לאחר מכן, נעצר לשלוש שעות ותוחקר בתחנת מוריה, הוא שוחרר לביתו עם צו הרחקה.
מהעירייה נמסר: "ביום חמישי האחרון, נערך ביקור בית אצל המשפחה על ידי מנהלת הצוות במחלקה לשירותים חברתיים באזור, וסומכת מקצועית. הביקור התקיים בדירה אשר הוקצאה לזוג על ידי חברת עמידר עד לסיום שיפוץ הדירה שנשרפה. מהביקור עלה כי הדירה מאובזרת, מונגשת ונקייה וכי אם המשפחה מקבלת טיפול סיעודי מלא. עיריית ירושלים ממשיכה בליווי המשפחה במטרה לסייע בכל הכלים העומדים לרשותה, ולעמוד בקשר עם עמידר בנוגע לצורכי הדיור של המשפחה".
לתרומות: בנק פועלים, סניף 691 קרית היובל, מספר חשבון 278199, בעל החשבון: אליס ברמלי.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים