עשרות הורים וילדים חרדים, המתגוררים בשכונת גילה, הפגינו היום (ב') ברחבת כיכר ספרא. ההורים טוענים כי אין להם ולילדיהם מקום ראוי ללמוד בו לקראת פתיחת שנת הלימודים.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה הבוקר מול עיריית ירושלים
ההפגנה הבוקר מול עיריית ירושלים
ההפגנה הבוקר מול עיריית ירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
אחד המפגינים טוען כי: "לאחר אינספור הבטחות מצד ראש העירייה, אין לנו עדיין מקומות נורמאליים ללימודים בשנה שתפתח בקרוב". עוד הוסיף: "כרגע מכניסים 70 ילדים לתוך מקום שמתאים אולי לחצי. גם אין מקום ראוי לתלמוד תורה המונה כיום 100 תלמידים".
"אנחנו מסכימים להיות גם בתנאים פחות טובים ממה שחשבנו", אמר אב מוועד ההורים, "אבל גם את זה העירייה לא מצליחה לסדר. בתקופת ניר ברקת לפחות דאגו שיהיו לנו מבנים ניידים, אבל עכשיו אין שום פיתרון ואנחנו לא יכולים לשתוק".
ההורים והילדים החזיקו בין היתר שלטים שעליהם נכתב "אני ילד חרדי, לא חורג" ו-"ראש העירייה, הבטחת להוציא אותי מהמרתף". הם הפגינו במשך זמן רב מול בניין העירייה.
בשבוע הבא תפתח שנת הלימודים תשפ"א במגזר החרדי. על פי ההערכות, כ-100 אלף תלמידים לומדים בחינוך החרדי בירושלים.
מעיריית ירושלים נמסר: "מאז נכנס ראש העיר לתפקידו הוא עסוק בהשלמת פערים שנוצרו במשך שנים ארוכות במערכת החינוך החרדית, בכלל זה גם בשכונת גילה.
"בימים אלו אושרו שש כיתות חדשות בשכונת גילה שהקמתן צפויה להסתיים בחודשים הקרובים. בימים הקרובים תשלים העירייה את איתור המבנים שישמשו את תלמידי המוסדות עד להשלמת התהליך. בתוך כך, בתקופה הקרובה תושלם תוכנית החומש במסגרתה יוקצה לחינוך החרדי מבני קבע התואמים את הצרכים בשכונה".