חלם זה כאן: כבר שנים ארוכות שהעירייה ומשרד החינוך לא מצליחים להגיע להסכמה, ואלה שמשלמים את המחיר הם תלמידים שלומדים בבית הספר 'מאור התורה' בקרית משה. לפני כ־14 שנה הפך המוסד החינוכי מבית מבית ספר ממלכתי־דתי ל'תלמוד תורה ממלכתי־דתי', כלומר למקום שבו מלמדים יותר לימודי קודש.
1 צפייה בגלריה
בית הספר 'מאור התורה'. "נמאס לנו"
בית הספר 'מאור התורה'. "נמאס לנו"
בית הספר 'מאור התורה'. "נמאס לנו"
( צילום: פרטי)

הקרב על המקום

אלא שלשינוי היה גם מחיר כבד - הנערים שלמדו במקום עוברים מבחני קבלה גם כשהם עולים לכיתה ז' וגם בסיום כיתה ח'. בשנת 2016 עתרו ההורים נגד העירייה בדרישה ליישם את כללי משרד החינוך, שלפיהם המוסד יהיה בית ספר שמונה־שנתי. בית המשפט קבע כי ייפתח בית ספר חדש שמתחיל בכיתה ז' ומסתיים בכיתה י"ב. אלא שכעבור שלוש שנים היו מעט נרשמים והסיווג בוטל. ועד ההורים החדש שב וביקש מהעירייה למנוע מהתלמידים את הבחינה הכפולה, אך ללא הואיל. לכן בשנה שעברה הוגשה עתירה מינהלית נוספת, ובית המשפט העביר את ההחלטה לפיתחו של משרד החינוך.
יו"ר ועד ההורים אלון משיח: "מצד אחד משרד החינוך חתום על 'מסמך התתמ"דים', שתומך באישור פתיחת מסלול למידה מכיתה א' עד ח', אך מצד שני לא רוצים שם להתנגש עם העירייה. לכן משרד החינוך הוציא החלטה ולפיה נכון לאשר המשך של כיתות ז'-ח' אבל אין מקום במתחם.
"שיגרנו תוכנית אדריכלית חתומה בידי מנהל מינהל הפיתוח של משרד החינוך לשעבר, שמראה יכולת קיבול של עוד ארבע כיתות במתחם הקיים. עכשיו מחכים לתירוץ החדש של משרד החינוך, שמשהה תשובתו עד שההורים של כיתות ו' יסיימו לרשום את ילדיהם".

"מפח נפש"

הורה נוסף, דוד ואזנה: "התלמידים עוברים מפח נפש בכיתה ו' כשיש מבחני קבלה לכיתה ז', ובסוף כיתה ח', במבחני הקבלה לכיתה ט'. אנחנו דורשים אפשרות שילדינו ילמדו בבית הספר מכיתה א' ועד ח'. נמאס לנו שילדינו הם היחידים בארץ שמתחילים ולא מסיימים את התוכנית הפדגוגית, שבנויה על פני שמונה שנים. חשוב לנו שתלמידי כיתות ז' ו־ח' יישארו במקום הטבעי שלהם, כי הם עוברים טלטלה אדירה. חלקם אף נושרים בדרך ונופלים בין הכיסאות. המעברים משמעותיים עבור נערים, וההחלטה של המערכות על המשכיות תציל את התלמידים. אנחנו מתכוונים להמשיך במאבק מול משרד החינוך ומול העירייה".
מהעירייה נמסר: "ב'מאור התורה' בו מתקיימים כיום לימודים לשכבות א'-ו', פנו לאחרונה לעירייה ולמשרד החינוך, בבקשה להרחיב את הלימודים בבית הספר עד לשכבה ח'. הבקשה נדונה בפני הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים ובמשרד החינוך. לפי החלטת ערכאות משפטיות וגם לפי מדיניות העירייה, בבתי ספר שש שנתיים, לא ילמדו מעבר לשש שנים. להורים ניתנה האפשרות להירשם למסגרת ההמשך אולם הם סירבו".
ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.