1 צפייה בגלריה
בית חב"ד באבו־תור | צילום: עמית שאבי
בית חב"ד באבו־תור | צילום: עמית שאבי
בית חב"ד באבו־תור | צילום: עמית שאבי
האם התפילות ייענו? בית הכנסת שמפעילה תנועת חב"ד באבו־תור (דרך חברון 53) צריך להתפנות בתחילת החודש הבא. בעלי הנכס הודיעו להם כי בכוונתם להרוס את המבנה החד־קומתי הוותיק לטובת הקמת בניין חדש. בחודשיים האחרונים ניסו אנשי חב"ד לאתר נכס חלופי שישמש אותם, אך עד כה טרם נמצא מבנה מתאים. בינתיים הולך וגובר החשש שלמניין המתפללים הקבוע בשבתות במקום, וכל שכן לפעילות הענפה של החסידות באזור בשאר ימות השבוע, לא יהיה בית.
בית חב"ד באבו־תור משרת את תושבי הסביבה וגם את תושבי ארנונה הסמוכה. שם הם מקיימים 'התוועדויות' ובכל שנה עורכים ארוחות בראש השנה ולילות של סדרי פסח, כשדלתם פתוחה לכל המעוניין.
כרגע מטרת החב"דניקים היא למצוא מבנה ארעי רק לצורך המשך פעילות בית הכנסת בסופי שבוע, כשלב ביניים, עד לאיתור מבנה קבע חדש.
מודל הפעילות של סניפי חב"ד, בארץ ובעולם, הוא שכל סניף מגייס תרומות באופן נפרד ואחראי לייצר הכנסות שוטפות לפעילותו. לפני מספר חודשים פורסם ב'בונוס' כי הסניף ברחביה גייס תרומה מיוחדת בסך מיליון שקל, כדי לרכוש את המשרדים שבהם הוא פועל, בסמוך לבית הכנסת הגדול ברחוב המלך ג'ורג', שם גם מתקיימות התפילות שלהם. בחב"ד אבו־תור עוד אופטימיים ומאמינים עד הרגע האחרון שיימצא פתרון נדל"ני למצוקה שאליה נקלעו.