1 צפייה בגלריה
חלק מהשולחנות שמעצבנים את התושבים | צילום: פרטי
חלק מהשולחנות שמעצבנים את התושבים | צילום: פרטי
חלק מהשולחנות שמעצבנים את התושבים | צילום: פרטי
תושבים רבים בנחלאות יצאו לאחרונה למאבק חדש. האויב: שולחנות של עסקים בשכונה, שלטענתם חוסמים כמעט לחלוטין את המעבר ברחובות. אין ירושלמי אחד שלא מכיר את הסמטאות הצרות של שכונת נחלאות. רחובות אלו הם חלק מהקסם שלה, אולם לאחרונה החלו מספר תושבים להלין ברשתות החברתיות על מטרד חדש - בעלי עסקים שמפריעים לתנועת הולכי הרגל ואף מסכנים חיי אדם.
הסמיכות של השכונה לשוק מחנה יהודה ההומה יוצרת תנועה מאסיבית של הולכי רגל בכל ימי השבוע ובעיקר בסופי השבוע. לטענת המוחים, העוברים והשבים נתקלים ביותר ויותר שולחנות של עסקים מקומיים, שבחרו ל'גלוש' אל הרחוב. "נמאס שכל אחד מחליט לתקוע כסאות ושולחנות של העסק", כתבה תושבת בתגובה לתמונה שהועלתה המציגה את המצב ברחוב שילה. "הרי אתם יודעים כמה שנים זה ככה, למרות שנמאס, שלא נדבר על הורים לילדים שעוברים שם", כתב אחר.
גולשת אחרת דווקא הלינה על העסקים ברחוב אגריפס. "כמעט כולם חוסמים את המעבר", כתבה. אחרת הצטרפה וטענה שהתלוננה לעירייה נגד שני עסקים שלטענתה "השתלטו על המדרכה באופן מטריד ובלתי נסבל".
גולשים אחרים דווקא הגנו על העסקים ועל מעמדם בשכונה. "גם ככה קשה מאוד לבעלי עסקים באזור", כתב אחד מהם. "הם סובלים מסירחון של פחי האשפה, משמן שנשפך על הכבישים ומהקרבה אל הכביש. אז להאשים אותם בעצם זה שהם קיימים?".
העירייה: "מדובר באזור מסחרי משולב במגורים במתחם שוק מחנה יהודה. העירייה מעניקה על פי החוק היתרים להוצאת שולחנות וכסאות לבתי אוכל, זאת בדומה לכלל הרשויות המקומיות בארץ. בתוך כך, מבוצעת אכיפה כלפי הפרות ההיתרים, אשר בגינן נחסמים מעברים, כולל קנסות והחרמות של ציוד".