1 צפייה בגלריה
הילי ז"ל. "מקווה שזו תהיה מסורת משמחת" | צילום: פרטי
הילי ז"ל. "מקווה שזו תהיה מסורת משמחת" | צילום: פרטי
הילי ז"ל. "מקווה שזו תהיה מסורת משמחת" | צילום: פרטי
הבת נפטרה מסרטן, האם מנסה לשמח ילדים חולים: שנה לאחר שהילי אמסלם בת השבע נפטרה ורגע לפני חגיגות הפורים, עדי אמסלם פותחת בפרויקט מיוחד לכבוד הילדים המאושפזים בהדסה עין כרם.
בדיוק לפני שנה נפטרה הילדה הילי לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אמה עדי ליוותה אותה לאורך כל הדרך הקשה. "הייתי עם הילדה שלי בבית חולים במשך שנתיים ואת כל החגים העברנו שם", מספרת האם. "אני יודעת מה זה להיות גם בצד של הבריאים וגם בצד של החולים".
המשפט האחרון הוא זה שהנחה אותה לצאת בפרויקט המיוחד שמטרתו ברורה: לשמח ילדים חולים. "פורים הוא חג של ילדים ואני לא מוכנה שיהיו ילדים שלא יחגגו אותו", היא אומרת. "אנחנו רוצים לראות אותם בחג הזה הכי שמחים שיש למרות שנמנע מהם לחגוג בחוץ".
עדי מספרת עד כמה בתה אהבה את פורים. "כל שנה היו לה איזה עשר תחפושות, היא מאוד אהבה את האווירה, אהבה את השמחה, את האיפור את כל מה שמסביב", היא נזכרת. "תמיד היתה גם מחלקת משלוחי מנות לכולם. מחנוכה היתה כבר מדברת יום־יום על פורים".
איתי אברהם, ידידה של אמסלם, עקב אחרי המאבק של הילי והחליט להתגייס גם הוא למען קידום הרעיון. "יש חשיבות בלשמח גם את ההורים וגם את המשפחות", הוא אומר, "שיבינו שהם לא לבד ושיש מישהו שחושב עליהם ועל הילדים".
השניים מספרים שהפרויקט החל כרעיון קטן ומצומצם שנולד בסלון של עדי. הם פתחו קבוצה ייעודית לתרומות והפיצו אותה בקרב משפחה וחברים בווטסאפ ובפייסבוק. "פתאום זה תפח לממדים עצומים, כשאומני ילדים פופולריים ומוכרים כמו 'מני ממטרה' החלו להתגייס לרעיון", מספרת אמסלם. "יש גם אנשים אחרים שהחליטו לתרום משלוחי מנות או להתנדב לחלק אותם. אנשים פונים אלינו כל הזמן ורוצים להיות שותפים ביוזמה".
האירוע יתקיים קצת לפני חג הפורים, ב־3 במרץ, משתי סיבות - גם כדי שיספיקו לחלק לילדים את התחפושות לפני החג, כך שיוכלו להשתמש בתחפושות בחג עצמו, וגם כיוון שסביר להניח שבתאריך הזה תפוסת המיטות תהיה גדולה לעומת חג הפורים, שבו יורשו חלק מהילדים לצאת אל החגיגות ברחובות.
"זוהי הפעם הראשונה של המיזם הזה", מסכמת אמסלם בהתרגשות. "אני מקווה שזו תהיה יריית הפתיחה למסורת משמחת לזכרה של הילי".
אירוע התרמה יתקיים ביום שישי ה-28.2.2020 בשעה 11:00 בית הקפה השיתופי בבית הכרם.