1 צפייה בגלריה
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
בעקבות השינויים שעוברת שכונת פסגת זאב בשנים האחרונות לגבי אופייה של השכונה וצביונה, הוקם בחודש האחרון "ועד פעולה מיוחד" שמטרתו - לשמור על צביון השכונה הפלורליסטי.
הוועד החדש שהוקם יעסוק בהרחבת הפעילות החברתית הכלכלית והחינוכית בשכונה. כך לדוגמה, מתכננים התושבים לפנות לגורמי הממשל בדרישה לפתוח מוסד אקדמי בשטח השכונה, מתוך תפיסה כי הקמת מוסד שכזה ימשוך צעירים לתוכה. בנוסף בוועד החדש מתכננים לפנות לעיריית ירושלים בדרישה שזו תגן על השכונה מפני אותם גורמים שונים המבקשים לשנות את אופיה.
בין השינויים שהשכונה עוברת ניתן לציין את שלושת גני הילדים החדשים למגזר החרדי אותם מקדמת העירייה, והקצאת שעות נפרדות לנשים וגברים בבריכה השכונתית החדשה שתיפתח במינהל הקהילתי.
בין הצעדים הנוספים: הקמת קבוצה 'ווטסאפ' בה יתעדכנו תושבי השכונה בפעילויות, יציאה למשימות, חיזוק הקשר בין התושבים למנהל הקהילתי, ולראשונה - ציון חודש האישה בשכונה. כל זאת במחשבה כי חיזוק הקשר בין התושבים לבין עצמם ולמנהל הקהילתי יפחית את עזיבת המשפחות הפלורליסטיות.
"בשנה האחרונה השכונה הולכת ומתחרדת, אנו מרגישים שאנחנו גרים בבני ברק. צועקים לתושבים שנוסעים ברכב בשבת 'שאבס'", אמרה תושבת השכונה, מיכל אליהו, "מספר הילדים החרדים בגנים עלה באופן משמעותי ומספר התושבים החילוניים יורד. אנו מרגישים שהתושבים החילוניים מתרחקים מהשכונה ומדירים ממנה רגליים. המון תושבים חילוניים שוקלים לעזוב את השכונה לאור המציאות החדשה, אני באופן אישי מנסה לשמור על יחסי שכנות טובה עם כולם".
אייל מנדלסון, משנה ליו"ר המנהל הקהילתי מסר למיינט ירושלים: "לא מדובר בפעילות אנטי דתית או פעילות שבאה להצר את צעדיו של הציבור הדתי בשכונה. מטרת הקמת ועד הפעולה לייצר אלטרנטיבה לקבוצה גדולה ומשמעותית של תושבים המרגישים כי הם נותרים ללא מענה לגבי דרישותיהם".