1 צפייה בגלריה
פעולה של תנועת הנוער. "חבל שקבוצות יתפרקו" | צילום: מחנות העולים
פעולה של תנועת הנוער. "חבל שקבוצות יתפרקו" | צילום: מחנות העולים
פעולה של תנועת הנוער. "חבל שקבוצות יתפרקו" | צילום: מחנות העולים
לדברי גורמים בתנועה, לפני כמה שבועות, במהלך יום פעילות רגיל, הגיע נציג של העירייה ואמר שיש החלטה להעביר את הסניף לאזור אחר בשכונה. "מאז אנחנו בשיחות עם העירייה ומרגישים שמורחים אותנו", אומרים נציגי ההורים. "בעירייה הציעו שתי חלופות שאינן מקובלות עלינו כי מדובר במבנים שרחוקים ממרכז השכונה, אחד מהם נמצא במרחק פסיעה משכונת צור באהר".
אלינור בן חקון, אמא לילד בכיתה ד' שמשתתף פעמיים בשבוע בפעילויות בסניף, מביעה דאגה. "המבנה במקום החדש הוא בקצה השכונה", היא מסבירה את התנגדותה. "רק צריך לחצות את הכביש וכבר נכנסים לצור באהר. זה מפחיד אותי. אנחנו ערים למצב הבטחוני. לא צריך להיות פוליטיקאים או אנשי צבא כדי להבין שעדיף שהילדים לא יהיו שם. ארמון הנציב נמצאת בקו התפר. ליד הגן של הבת שלי היו כמה אירועים בטחוניים לא נעימים".
לטענת ההורים, פרט להיבט הבטחוני יש חוסר שביעות רצון גם בנוגע לגודל המבנה שאליו מתכוונים להעביר את פעילויות התנועה. "במקום החדש מציעים משהו הרבה יותר קטן מכפי שיש כרגע", הם אומרים. "בסליגסברג יש לילדים תנאים טובים והרבה יותר מקום".
שקד פרונט, רכזת בסניף 'מחנות העולים' בארמון הנציב, מצטרפת לביקורת. "כבר שבועיים אנחנו בשיחות עם העירייה ואומרים לנו שנתנו לנו אופציות מספיק טובות ושפשוט נבחר, אבל החלופות שהם מציעים לא טובות בעינינו".
לטענת ההורים, בכוונת העירייה להעביר למבנה הקיים את מרכז הג'ודו. "זה חוג למטרות רווח, בניגוד לחשיבות הערכית שיש לתנועות נוער", הם אומרים.
עד טוענים גורמים בתנועה כי המעבר למיקום חדש יפגע קשות ב'מחנות העולים'. "פחות ילדים יגיעו ופעילות התנועה, שעלתה על פסים של הרחבה בשנה האחרונה, תיבלם", אומרים שם. "חבל שקבוצות של ילדים שכבר קמו יתפרקו בגלל זה".
העירייה: "סניף מחנות העולים פועל במתחם בית ספר סליגסברג. כחלק מההיערכות העירונית לגידול בבתי הספר, העירייה נאלצת לאתר מקום חלופי לפעילות החשובה של מחנות העולים. הוצעו לתנועה שני מקומות והעירייה בדיון עמם לבחירת המקום המיטבי".