1 צפייה בגלריה
פלג ואסולין בבריכה הריקה בנווה יעקב. צילום: פרטי
פלג ואסולין בבריכה הריקה בנווה יעקב. צילום: פרטי
פלג ואסולין בבריכה הריקה בנווה יעקב. צילום: פרטי
אוהבים לצחוק על הירושלמים שהם לא יודעים לשחות, אבל במציאות אנו חיים בעיר שיש בה הכי הרבה בריכות בישראל, ובוודאי אם לוקחים בחשבון גם את בתי המלון. אולם מתברר שהמצב עדיין אינו מספק, ויש עוד הרבה מה לשפר במה שנוגע לבניית בריכות חדשות ולשיפוץ הקיימות.
רק לפני שבועיים דיווחנו במיינט ירושלים על עיכובים ניכרים בפרויקט בניית בריכת השחייה החצי אולימפית בפסגת זאב שלא קיבלה עדיין אישור אכלוס (טופס 4) אף על פי שכבר לפני חצי שנה הצטלם שם ראש העירייה דאז ניר ברקת בטקס חגיגי לרגל סיום עבודות הבנייה. עכשיו מתברר כי גם בשכונת נווה יעקב השכנה הבריכה סגורה והשיפוצים מתעכבים. למעשה הפעילות בה הופסקה כבר לפני כשנה וחצי, אף על פי שבתכנון המקורי דובר על סגירה זמנית של כשלושה חודשים בלבד.
גורם שמעורה בנושא טוען כי העובדה שפרויקט בסדר גודל כזה הופקד בידי רשות הספורט העירונית, ולא נמסר לגוף שמורגל בעבודות תשתית גדולות כמו חברת מוריה, הוביל לעיכובים בלתי צפויים. כך קרה שבמקום שתהיה תחרות בריאה על המנויים בין שתי הבריכות בשכונות היהודיות הצפוניות ביותר בעיר, התחרות היחידה היא מי תיפתח ראשונה אחרי כל העיכובים המיותרים.
בשבוע שעבר ערכו סגן ראש העירייה אלישע פלג וחבר המועצה צביקה אסולין סיור בבריכת נווה יעקב ועמדו מקרוב על הבעיות שבהן נתקלו אנשי רשות הספורט במהלך השיפוצים. מסתמן שבקיץ הקרוב שתי הבריכות יפתחו סוף סוף את שעריהן לציבור הרחב, ויותר מחמישים אלף תושבי פסגת זאב ונווה יעקב יוכלו לשחות להנאתם ליד הבית.
העירייה: "הבריכה בנווה יעקב עוברת שיפוץ עומק בשל בעיות חמורות שהתגלו בחדר המכונות ובחדרי ההלבשה. לאחר תחילת העבודות התגלו בעיות נוספות שלא היה אפשר לחזות מראש, וגם להן ניתן פתרון במסגרת השיפוץ. תאריך הסיום המשוער של העבודות הוא יולי 2019".