1 צפייה בגלריה
חסימה ברחוב. הנושא יטופל. צילום: פרטי
חסימה ברחוב. הנושא יטופל. צילום: פרטי
חסימה ברחוב. הנושא יטופל. צילום: פרטי
בעקבות פניית מיינט לעירייה: רחוב המשמש מעבר להולכי רגל בשכונת מקור ברוך, שנחסם לצורך עבודות בנייה ללא היתר, ייפתח מחדש.
ברחוב תחכמוני מתבצעות עבודות בבניין מספר 22. בכל בנייה פרטית או ציבורית קיים פרק זמן שבו הבנייה גוררת מטרדים גם לציבור הרחב. זה מתחיל באבק ובמטרדי רעש שונים וממשיך בצורך לחצות את הכביש כי המדרכה להולכי רגל הפכה לחלק מאתר הבנייה. אבל גם למטרדים יש כמובן גבולות והיתרים והעירייה וועדת הבנייה המקומית הן הסמכויות הקובעות מהם גבולות המטרדים השונים.
במקרה המדובר, לטענת הפעיל החברתי שלמה יהושע העבודות גלשו והתרחבו מעבר להיתר שניתן. כתוצאה מחריגה זו נחסם לגמרי למעבר הולכי רגל רחוב כפר מנחם הסמוך המשמש את השכנים למעבר לכיוון בית הכנסת ומקומות ונוספים. עקב החסימה נאלצים גם בני הגיל השלישי לעשות כברת דרך לא מבוטלת ולחלוף על פני מספר רחובות כדי להגיע כיום אל בית הכנסת שהפך להיות פחות נגיש ומרוחק עבורם.
מפניית מיינט לעירייה עולה כי טענות השכנים במקרה זה צודקות וחסימת הרחוב למעבר הולכי רגל נעשתה שלא כדין. וכך נמסר מכיכר ספרא: "במקום מבוצעות עבודות לפרויקט בניית בניין מגורים והכביש נחסם בניגוד להוראות ההיתר. האגף לפיקוח על הבנייה יפעל לפתיחת הכביש מול מנהלי הפרויקט ויאכוף את ביצוע כל העבודות בהתאם להיתר שקיבלו ולפי תוכנית הבטיחות".