1 צפייה בגלריה
גן הילדים בארמון הנציב. צילום: יואב דודקביץ'
גן הילדים בארמון הנציב. צילום: יואב דודקביץ'
גן הילדים בארמון הנציב. צילום: יואב דודקביץ'
הורים בגן ילדים בארמון הנציב הבחינו כי שער הגן בשכונה פרוץ, מה שמאפשר לזרים להיכנס ללא הפרעה, וזאת כאשר מדובר במוסד חינוך ללא מאבטח כחלק מהמדיניות של העירייה. ההורים מודאגים מאוד מהמצב, שמאפשר למעשה לכל אחד להיכנס למוסד שבו נמצאים ילדיהם הקטנים.
"הגעתי לאסוף את הבן שלי לפני כמה שבועות והבחנתי שאני פשוט יכולה להיכנס כרצוני ובלי שאף אחד בודק או אפילו רואה אותי", אמרה השבוע מ', אימא לאחד הילדים בגן. "ואם זה לא מספיק - בגן שלנו אין מאבטח, כך שבעיקרון כל אדם יכול להיכנס מתי שירצה. מה יקרה אם מישהו פתאום יחליט להיכנס לגן בזמן שהילדים משחקים?"
כחלק ממדיניות עיריית ירושלים, בגני הילדים בעיר אין מאבטחים צמודים. במקום זאת יש צוותי אבטחה שמסיירים במשך היום בעיר בניידות. בעירייה טוענים מזה זמן רב שמדובר בהחלטה של המשרד לבטחון פנים. עם זאת, כפי שפורסם בעבר במיינט ירושלים, לעירייה יש מאות תקנים של מאבטחי מוסדות חינוך שאינם מאוישים.
"אנחנו מצפים מהעירייה לטפל בדחיפות בבעיה של שער הכניסה", הוסיפה מ', "לפני שיקרה פה אסון. אם אין מאבטח, לפחות שיהיה פה שער תקין עם מנעול שימנע כניסה של אנשים זרים".
לאחרונה פורסם כאן על מתחם גנים חדש בגוננים, שמונה 120 תלמידים ואין בו ולו מאבטח אחד. העירייה טענה כי ביקשה להציב מאבטח במתחם והפילה את האחריות על המשטרה, שטענה שהצבת מאבטחים במוסדות חינוך היא באחריות העירייה.
העירייה בתגובה: "ככל הנראה, במהלך חג החנוכה, צוות הגן ניטרל את בקרת הכניסה והנעילה של השער. קב"ט מטעם העירייה ביקר בגן והנחה את הצוות להקפיד על נעילת השער ולקיים את ההנחיות".