1 צפייה בגלריה
חנייה בירושלים. צילום: רועי אלמן
חנייה בירושלים. צילום: רועי אלמן
חנייה בירושלים. צילום: רועי אלמן
חניות פרטיות קטנות מדי, חניות ציבוריות שהוסבו לחניות נכים ועמודים שחוסמים את המדרכות. תושבי פרויקט היוקרה 'טופ ארנונה' מתלוננים כי תכנון וביצוע לקויים של הרחוב גורמים לכך שלעיתים הם נאלצים לצעוד גם חצי קילומטר מחניה פנויה אל ביתם.
לפני כחודשיים הגיעו פקחי העירייה אל רחוב אבנר גרשון, שבו 15 בניינים בפרויקט 'טופ ארנונה', שגרות בו מאות משפחות. הפקחים הציבו על המדרכות עמודים, אחרי שנים של מתן דוחות של 250 שקל לכלי רכב שחנו שם בניגוד לחוק. כעת טוענים התושבים שמצוקת החניה הקשה שממנה הם סובלים שנים החריפה.
"מלכתחילה הפרויקט לא תוכנן נכון. החניות הפרטיות שלנו צרות מדי, מה שמביא את מרבית הדיירים לחפש חניה ברחוב", מספר דייר בפרויקט. "גם חניות הנכים לא הותאמו, ולכן סופחו חניות ציבוריות ברחוב לטובת המוגבלים בניידות".
לדבריו, בלית ברירה חנו הדיירים על מדרכות בניגוד לחוק, אך כבר כמה חודשים שגם האפשרות הזאת אינה קיימת. "כעת אנחנו מחפשים חניה שעה ארוכה ולפעמים חונים 500-400 מטר מהבית, לעיתים עם ילדים ועם שקיות", הוסיף.
העירייה: "בסקר חניות שביצענו נמצא כי ברחוב כשתי חניות לבית אב, יותר מכל רחוב אחר בעיר. העמודים הוצבו ברחוב הראשי לבקשת התושבים ובשיתוף המינהל הקהילתי בגלל כלי רכב שחנו בשני גלגלים על המדרכה הצפונית ומנעו מעבר של רכבי חירום, נכים ועגלות תינוקות".