עוקץ הכספומט בשכונת גילה: תושבי השכונה מתריעים מזה מספר שבועות כי בכספומט בנק ׳הפועלים׳ הממוקם במרכז המסחרי, הותקנו אמצעים טכנולוגים כדוגמת קורא כרטיסים ומצלמה זהירה וזאת על מנת להעתיק את פרטי כרטיסי האשראי של המשתמשים לצרכי הונאה.
אחת מתושבות השכונה, הבחינה בסוף השבוע בתנועות חריגות בחשבון הבנק שלה, בהיקפים של עשרות אלפי שקלים לאחר שהשתמשה כסמפוט המדובר. ״אחרי מספר ימים שחלפו מאז שמשכתי כספים מהכספומט בשכונה התחילו משיכות כספים בנתב״ג ובחולון״, סיפרה למיינט ירושלים. ״ראיתי תנועות חריגות שלא אופייניות, חלקן גם ביום שבת. אני בטוחה שנפלתי לעוקץ אני בכלל אישה חרדית השומרת שבת ואין סיכוי שבצעתי פעולות בשבת״.
קרן, תושבת השכונה נפלה גם היא לעוקץ. ״ביום חמישי ראיתי משיכה של 600 שקל שלא עשיתי, מסתבר שיום לפני זה בעלי הלך להפקיד לי כסף בכספומט המדובר ואותם גורמים העתיקו את פרטי כרטיס האשראי וביצעו משיכות מכספומט מבת ים. להבנתי, הבנק צריך להחזיר את הכסף. כשהגעתי לסניף הפקיד לא התפלא, וציין כי רק לפני מספר דקות יצאה ממנו לקוחה שנעשקה ב - 6,000 שקל.״
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ״מיד עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה שעדיין מתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות או מהלכי חקירה, אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת״.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: ״המקרה של נסיונות העתקת נתוני כרטיסים במכשיר הבנקט בסניף גילה מוכר לבנק ונתוני האירוע הועברו למשטרה ולחברות כרטיסי האשראי. עובדי הבנק מתודרכים ופועלים לאיתור מכשירי זיוף וכל חשד מטופל ע"י מחלקת הביטחון של הבנק בשיתוף ותיאום עם המשטרה. הלקוחה מתבקשת לפנות לסניף הבנק בו היא מנהלת חשבון והעובדים ידאגו לטפל בחשבונה (ביטול הכרטיס שנתוניו הועתקו, הפקת כרטיס חדש, החזר כספים שנמשכו מהחשבון / כרטיס וכדומה).