1 צפייה בגלריה
אונר"א מקימה תחנת דלק חדשה. צילום: אייבי רוזמרין
אונר"א מקימה תחנת דלק חדשה. צילום: אייבי רוזמרין
אונר"א מקימה תחנת דלק חדשה. צילום: אייבי רוזמרין
תושבי שכונת מעלות דפנה, טוענים כי בימים האחרונים החל מטה אונר״א, הנושק לשכונה בעבודות חידוש לקראת פתיחת תחנת דלק הנמצאת במטה.
לדבריהם בשבוע האחרון, החלו בתחנה, שלא פעלה במשך שנים רבות בעבודות אינטנסיביות במטרה להשיבה לפעילות סדירה.
ב-2004, התלוננו תושבי השכונה בפני העירייה כי במקום מתבצעות עבודות בנייה לא חוקיות. פקחים שהגיעו מטעם העירייה לא הורשו להיכנס למתחם המאובטח ועל כן היא הגישה באמצעות מהנדס העיר בקשה להוצאת צו להפסקת עבודות מבית המשפט. למרות הוצאת הצו המשיכו במטה בקידום העבודות תוך התעלמות מההחלטה השיפוטית.
"תחנת דלק בלב שכונת מגורים ובמיוחד תחנת דלק פיראטית פוגעת מאוד באיכות הסביבה, ובאיכות חייהם של התושבים", אמר אייבי רוזמרין תושב השכונה, "מחקרים מראים שבסביבה שיש בה תחנת דלק יש עלייה משמעותית באוויר בכמות הכימיקלים המסרטנים, ובכימיקלים אחרים שגורמים ללוקמיה, אנמיה ולנזק מוחי".
"אין ספק שמי שישלם את המחיר אלו תושבי השכונה והילדים שלנו. אנחנו דורשים מהאו"ם שגם ככה בונה במתחם ללא אישורים ככל העולה על רוחם, שלכל הפחות לא יזהמו את השכונה ושלא יסכנו את חיינו וחיי ילדינו".
חבר מועצת העיר, אריה קינג: "במשך עשרות שנים אונר"א בונים ללא היתר על קרקע בבעלות מדינת ישראל, מציבים שלטים ללא היתר מהעירייה ומפעילים תחנת דלק פיראטית במרחק עשרות מטרים מבתי תושבים במרכז העיר והעירייה והעומד בראשה שותקים".
במחקרים שונים שעסקו בנושא היקף התחלואה של תושבים המתגוררים בסמיכות לתחנות דלק נתגלה כי הסיכויים לחלות במחלות קשות, כגון לוקמיה, לימפופה שאינה הודג'קינס (NHL), אנמיה אפליסטית, בעיות התפתחותיות בילדים, בעיות נשימתיות ובעיות עולות ככל שהמרחק בין התחנה לבתי מגורים קצר.
העירייה מסרה בתגובה: "העירייה רואה בחומרה כל ניסיון של אונר"א לקבוע עובדות בשטח תוך הפרה בוטה של החוק. ראש העירייה היוצא, ניר ברקת הציג לאחרונה תכנית היסטורית להוצאת אונר"א מירושלים ולהחזרת הריבונות והמשילות לידי עיריית ירושלים ומדינת ישראל.
"הפעילות הבלתי חוקית המתוארת בכתבה רק מדגישה את חשיבותה ודחיפותה של התכנית. אנו קוראים למשרד החוץ ולמשרדי הממשלה האחרים לפעול באופן מיידי למימוש התכנית, ולדאוג בין היתר לסגירת המתחם בגבעת התחמושת ולהפקעתו לצרכי תושבי ירושלים, כפי שהוצע ע"י ברקת".
מאונר"א טרם התקבלה תגובה.