2 צפייה בגלריה
השיפוצים בנחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
השיפוצים בנחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
השיפוצים בנחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
אחרי שסוחרי רחוב נחלת שבעה סבלו מירידה דרסטית במכירות בעקבות עבודות השדרוג שהתקיימו בכיכר ציון, בפני הסוחרים ניצב עתה מאבק חדש – עבודות פיתוח ברחוב כולו. לטענתם הדבר יוביל לפגיעה אנושה בעסקים.
נציג הסוחרים אבי אסולן, עתר בשבוע שעבר נגד החלטת העירייה לבית המשפט המחוזי. בעתירתם טען כי העבודות שמתכננות להתבצע ברחוב סולמון יכולות לפגוע קשות בסוחרים. בנוסף, נטען כי הובטח להם שהעבודות יבוצעו בהתאם להסכם הבנות אשר נוסח על ידי הצדדים בחודש מרץ ושתכליתו לצמצם למינימום את פגיעת העבודות בסוחרים.
מנגד טענו המשיבות בבית המשפט כי ביצוע העבודות החשמל המתוכננות נדרשות על מנת להבטיח אספקת חשמל סדירה במהלך החורף לאזור השכונה.
2 צפייה בגלריה
נחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
נחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
נחלת שבעה. צילום: לירן תמרי
גם חברת הגיחון הבהירה כי מדובר בעבודות דחופות. לטענתם תשתית המים בנחלת שבעה ישנה ובמהלך השנתיים שחלפו אירוע מספר פיצוצי צנרת ועל כן יש לעבודות ערך ציבורי על מנת למנוע נזקים לציבור. מכאן נדחתה הבקשה לצו מניעה שהגישו הסוחרים .
עתה שוקלים הסוחרים לערער על החלטה זו לבית המשפט העליון. "אנו בוחנים, אם לא נערער נציל את מה שאפשר. יש כאן מדינה קשה ובירוקרטיה קשה, העירייה ביצעה את העבודות בכיכר ציון בקיץ וזה הוריד את העבודה ב-90 אחוז. העירייה לא מגיעה איתנו להבנות, אי אפשר לדעת כמה זמן העבודות ייקחו והעסקים שלנו בסכנה", ציין יאיר בעלת חנות ברחוב.
"השיפוץ ברחוב נולד מתוך צורך ויהפוך את הרחוב למשודרג מבחינת הנראות"
העירייה: "אנו וחברת עדן רואות בנחלת שבעה פנינה ירושלמית שיש לתת לה את המקום הראוי. השיפוץ ברחוב נולד מתוך צורך ויהפוך את הרחוב למשודרג מבחינת הנראות. בעקבות הצורך הדחוף בעבודות התשתית הכוללת החלפה קריטית של תשתיות החשמל הביוב והמים ושדרוג פיסי של הרחוב וחזיתותיו, התגייסה העירייה בשיתוף חברת עדן לעמוד בקשר ישיר בעלי העסקים ברחוב, תוך רצון להפחית את השינויים הצפויים בו ומתן מענה לבקשות בעלי העסקים.
"לטובת העניין הוקצה מנהל מינהלת מרכז העיר אשר מלווה באופן צמוד את העסקים. מנהל המינהלת סייר ונפגש פעמים רבות עם בעלי העסקים ברחוב, על-מנת להבין כיצד ניתן להקל עליהם בתקופה זו. גם מנהל האגף לקידום עסקים בעירייה נפגש עם בעלי העסקים ברחוב, על מנת לסייע ולמצוא מתווה שיהיה מקובל עליהם. חשוב להדגיש כי העבודות ומתווה העבודה תואמו מול הסוחרים ברחוב, שאף ביקשו כי העבודות יחלו רק בסוף חודש אוקטובר.
"הופתענו לקבל בקשה לצו מניעה מחלק מהסוחרים. כאמור, גם בימים אלו מתקיימת הידברות בנושא אל מול בעלי העסקים השונים על-מנת למצוא מתווה המקובל עליהם".