1 צפייה בגלריה
רחוב הכפיר במהלך המשחק החודש. צילום: פרטי
רחוב הכפיר במהלך המשחק החודש. צילום: פרטי
רחוב הכפיר במהלך המשחק החודש. צילום: פרטי
מלכוד החניה של תושבי מלחה: מעבר להפסדים הכואבים של בית"ר ירושלים במשחקי הבית הראשון שלה בעונה הנוכחית באצטדיון טדי, גם תושבי מלחה יצאו נפסדים. לאכזבתם התברר להם שברגע האמת קרסו לחלוטין כל הסדרי החניה החדשים שהבטיחה להם העירייה במטרה למנוע את חסימת החניות בשכונה במהלך משחקים.
בשלהי עונת המשחקים הקודמת החליטה העירייה להפוך את חלקו התחתון של רחוב הכפיר בשכונה לרחוב חד־סטרי, לסמן את המדרכות בכחול־לבן ולאפשר לתושבים חניה ללא תשלום בתווים אזוריים. הצעדים נועדו למנוע מהאוהדים הבאים למשחקים באצטדיון טדי ובארנה לחסום את הרחוב שנמצא בקצה השכונה, בצד הפונה לאצטדיון. אבל כל ההכנות לא הועילו כיוון שהעירייה לא אכפה את החוק ולא שלחה פקחים לקנוס נהגים שחנו ללא תווים.
יו"ר ועד התושבים דרור בקל: "מתברר שלעירייה יש מדיניות לא רשמית לא לאכוף עבירות חניה במהלך משחקים. התוצאה היא שהתושבים סובלים מההסדר שמגביל את החניה לקרוביהם וחבריהם, אבל לא זוכים לכל שיפור במצב הבלתי נסבל במהלך משחקים. לא מקובל עלינו שבעירייה לא מוכנים להתעמת עם אוהדי בית"ר".
השבוע התפוצצה ישיבה בעירייה בנושא שבה גורמים מקצועיים ניסו למצוא פתרון לבעיית החניה במהלך משחקים. התושבים ביקשו שיירשם בפרוטוקול כי מנהלת אגף החניה רויטל מרזין, הצהירה כי נושא האכיפה אינו בסמכותה, וזו סירבה והחליטה לסגור את הישיבה.
העירייה: "אגף החניה הנפיק לתושבי מלחה תווי מעבר, ובעת קיום אירועים רבי משתתפים נסגרים הרחובות המובילים לשכונה פרט לבעלי תו. בשל ההסדרה בחלקו התחתון של רחוב הכפיר עלה הצורך להסדיר גם את חלקו העליון, דבר שדורש לקיים שיתוף ציבור עם התושבים ולא יכול להיעשות מיד. בפגישה עם התושבים הוסבר שבמקרה של תפיסת חניות פרטיות אפשר לפנות למוקד 106. האכיפה בעת אירועים המוניים בטדי מתבצעת בהנחיית משטרת ישראל".