1 צפייה בגלריה
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
קו 22 מפסגת זאב. אילוסטרציה: אדווה חולי
הפעימה שמתעכבת 7 שנים: כבר שנים שתושבי פסגת זאב סובלים מפקקים ושיבושי תנועה בלתי סדירים דבר המקשה עליהם לקיים אורח חיים תקין בשכונה. משנת 2011 התגבשה תכנית שאמורה לשפר את מערך התחבורה הציבורית בשכונה אך למיינט ירושלים נודע כי סגנית ראש העירייה, יעל ענתבי וראש העירייה ניר ברקת מנעו את יישום התכנית.
כבר בשנת 2011 גיבש משרד התחבורה ותוכנית אב מיזם תחבורתי שאמור לתת מענה ולשפר את מערך התחבורה הציבורית באזור, התוכנית זכתה לכינוי ״הפעימה הצפונית״. אלא שמאז עיריית ירושלים טרם הוציאה לפועל את התוכנית שעליה עמלו במשך זמן רב.
תוכנית "הפעימה הצפונית" זכתה במרוצות השנים לשינויים, בתחילת דרכה הכוונה היתה לבטל לחלוטין את קווי התחבורה היוצאים משכונת פסגת זאב ולהפעיל רק קוויים פנימיים שיובילו את הנוסעים לרציפי הרכבת הקלה. 13 שבועות לפני תחילת יישום התוכנית היתה זו סגנית ראש העירייה יעל ענתבי שסיכלה את המהלך שבועות לפני תחילתו. הסיבה: יש לעכב את המהלך עד לסיום הבחירות לעירייה.
לאחר מכן שונתה התוכנית ודגלה בגישה שונה לחלוטין - תוספת קווי אוטובוסים רבים תוך הגברת תדירות הקווים ושינויים תחבורתיים נוספים. לאחר שבמשרד התחבורה ערכו תוכנית סדורה בעניין, התוכנית במתכונת הסופית היתה אמורה לצאת בחודש הקרוב. אלא שלמיינט ירושלים נודע כי ענתבי וברקת מנעו גם הפעם את יישום התוכנית. לטענת אותו גורם במשרד התחבורה הסיבה לדחייה הנוספת נעוצה בבחירות המוניציפאליות ומדובר בריטואל חוזר .
עיריית ירושלים: "תכנית הפעימה הצפונית הוצגה לראש העיר לפני כחודש .מדובר בתכנית חשובה שתוסיף שרות תחבורה ציבורית לאזורים רבים בהם לא קיים שרות זה, וכן תשפר שירות באזורים אחרים. במסגרת התכנית יבוטלו מס' קווים פעילים. בשל מורכבות התכנית והשפעותיה על הציבור ביקש ראש העיר לצאת לביצוע התכנית רק לאחר השלמת תהליך שיתוף הציבור שהחל ויימשך בשבועות הקרובים".
משרד התחבורה: "המשרד קידם תוכנית לשיפור השירות בצפון ירושלים. התוכנית הייתה אמורה לצאת לדרך בחודש אוגוסט שבו יש שימוש מופחת בתחבורה הציבורית, אולם נדחתה מעט לבקשת עיריית ירושלים".
מספר שעות לאחר פרסום הכתבה שלחה סגנית ראש העירייה, יעל ענתבי את תגובתה: "התוכנית המקורית היתה לבטל לגמרי את האוטובוסים היוצאים מפסגת זאב עם הפעלת הרכבת הקלה באוגוסט 2011. התכנון היה שכל הנוסעים בתחבורה ציבורית בפסגת זאב יגיעו באוטובוסים פנימיים אל תחנות הרכבת, ירדו ליד תחנות הרכבת בפסגת זאב ויעברו לרכבת. אם יעדם הסופי בתוואי הרכבת מה טוב, אם לא יצטרכו לעבור לאוטובוס נוסף שיביא אותם ליעדם.
"לתוכנית הזויה זו התנגדתי בכל תוקף, לא רק בגלל שמדובר במעברים מאוטובוס לרכבת ושוב לאוטובוס, גם זמן הנסיעה ברכבת האיטית, האירועים והתקלות מעכבים מידי פעם את הרכבת, המעבר בשכונות ערביות ובסה"כ, ברוב שעות היום התוכנית היתה מכפילה את זמן הנסיעה לחלק גדול מהיעדים ברוב שעות היום".