1 צפייה בגלריה
המפלצת. צילום: שלומי כהן
המפלצת. צילום: שלומי כהן
המפלצת. צילום: שלומי כהן
סערה חדשה בקרית יובל – הפעם סביב כריתת עצים. במסגרת תוכנית גדולה של פינוי־בינוי גדולה יפונו גם לא מעט עצים - 57 ליתר דיוק. התוכנית היא חלק ממתחם 'הדסה הקטנה', סמוך לגן המפלצת. הצעד אושר השבוע בידי מנהל אגף יער ואילנות ופקיד היערות במשרד החקלאות, שבועיים אחרי החלטה מנוגדת שהתקבלה במשרד.
הבנייה הרבה המתוכננת בקרית יובל ובשכונות הצמודות עיר גנים וקרית מנחם כוללת בעיקר פינוי־בינוי ותמ"א 38. המגדלים הרבים שצפויים לקום בשנים הקרובות בשכונות הללו מעוררים חששות כבדים בקרב התושבים מפני עומס על התשתיות, מחסור בחניה ופקקי תנועה. עכשיו מתברר שגם השטחים הירוקים והעצים יוצאים נפגעים.
במתחם 'הדסה הקטנה', על הגבול בין קרית מנחם לקרית יובל סמוך ל'מפלצת', אושרו לבנייה מגדלים של 18 קומות עם 405 יחידות דיור חדשות. הבניינים הנמוכים הוותיקים הקיימים שם כיום ייהרסו כמובן. המאבק הציבורי של התושבים שם כיום אינו נגד עצם הבנייה אלא בניסיון להותיר כמה שיותר עצים כחלק מהחורשה הצמודה לגן המפלצת (גן רבינוביץ'). נכון לעכשיו המאבק לא נושא פירות, תרתי משמע.
חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), שפעלה למנוע את הכריתה, מסבירה שהיא והתושבים תומכים בבנייה, אבל לא בצורה הפרועה והמהירה שבה היא נעשית, ללא דאגה למקומות חניה מספקים ולשטחים ירוקים ועצים. "זה לא משרת את התושבים הקיימים או את אלה שייכנסו לדירות החדשות שייבנו. במקום זה פוגעים בסביבה וגם באיכות החיים של התושבים. כמה עצוב שדווקא בקרית יובל, שהוקמה לכבוד היובל לקרן הקיימת האחראית על נטיעת עצים ושמירה על השטחים הירוקים, נכרתים כל כך הרבה עצים, רובם שלא לצורך".
מדובר כבר בגל שני של כריתות עצים בוגרים באזור. רק לפני שנים ספורות, במהלך שיפוץ שנעשה בגן המשחקים המפורסם במקום, נכרתו בסביבתו לא מעט עצים. כמו כן שטח הגן הפתוח צומצם עקב העבודות על תוואי הרכבת הקלה בין הר הרצל להדסה עין כרם.