לקראת הבחירות לראשות עיריית ירושלים שייערכו בעוד כחודשיים, יצאנו לבדוק מהי הבעיה המרכזית בחודשים האחרונים במספר שכונות בעיר. השבוע: גילה.
הבעיה: העתקת מתחם הטסטים מתלפיות לגילה שכונת גילה הנמצאת בדרום העיר נוסדה ב-1970 ונחשבת לשכונה הגבוה ביותר בירושלים. בשכונה מתגוררים כיום כ- 35 אלף תושבים.
לפני כחודש וחצי, במסגרת רפורמה אותה מוביל משרד התחבורה להתייעלות במבחני הנהיגה המעשיים, הועתק מתחם הטסטים שפעל עד לאחרונה בשכונת תלפיות לגילה למתחם ׳אפ-טאון׳.
בתגובה פתחו התושבים עצומה, עליה חתמו כאלף תושבים המתנגדים להעברתו. הסיבות להתנגדות: פקקים, סכנה לילדים ומחסור בחניה. כמו כן, התושבים ארגנו גם הפגנה לפני כחודש. לדבריהם, בירושלים לומדים כ-13 אלף תלמידים נהיגה, ועתה כמות זו תתרכז בשכונתם.
2 צפייה בגלריה
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
במסגרת ההעברה, חברת הקבלן שמפעילה את המבחנים, חברת ׳טלדור׳ השתלטה על מספר חניות במתחם האפ טאון, ובכך מספר החניות במקום הצטמצם. לאחר התערבות של יו"ר המנהל הקהילתי, עופר איובי, הסירה העירייה את התמרורים שאסרו על חנייה במקום לקהל הרחב. בכך כלל החניות במקום חזרו לשימושו החופשי של הציבור.
"יש המון רכבי 'למד' בשכונה שיוצרים עומסים ופקקים. הקמנו קבוצת דיוווחים בוואטסאפ", מסרה תושבת השכונה, אורלי משה.
דור יאיר, שגם הוא תושב שכונת גילה ציין: "החל משעות הבוקר מגיעים המון תלמידים. יש הורים שחוששים לשלוח את ילדיהם לבד למסגרות הלימוד בגלל התנועה הרבה שהתווספה לשכונה".
הפתרון שהושג עד כה: בעיית החניה נפתרה מאחר והעירייה כאמור הסירה את השלטים שהציב הזכיין.
2 צפייה בגלריה
השלטים שהוסרו הבוקר. צילום: מאיר דבוש
השלטים שהוסרו הבוקר. צילום: מאיר דבוש
השלטים שהוסרו הבוקר. צילום: מאיר דבוש
הפתרון שמציעים התושבים: חלק מהתושבים מיואשים וחושבים כי לא יוכלו לנצח במאבק נגד פתיחת המתחם ב'אפ-טאון'. האחרים חושבים שיש להעביר את המתחם לאזור פתוח או אזור תעשייה ולא בלב שכונת מגורים.