1 צפייה בגלריה
המתחם בכניסה לשכונה. צילום: פרטי
המתחם בכניסה לשכונה. צילום: פרטי
המתחם בכניסה לשכונה. צילום: פרטי
שוב מתקפת קרוואנים בהר חומה: העירייה הציבה בכניסה לשכונה מבנים ניידים שישמשו כגן תורני. לטענת תושבים, במכתב מלפני מספר חודשים טענה העירייה שהמקום משמש כשטח התארגנות לפיתוח השכונה. "לא הגיוני מה שקורה כאן", מגיבה אחת התושבות.
בהר חומה כבר רגילים למראה הקרוואנים. זה זמן רב שהם נאבקים עבור מבני קבע לנוער ובתי ספר על יסודיים - שלטענתם העירייה ממאנת להקצות. בחודשים האחרונים הבחינו התושבים בפעילות בשטח שנמצא מאחורי ישיבת 'הר המור'. הם פנו לעירייה בניסיון לברר מה מיועד להיבנות במקום וקיבלו עוד במרץ את התשובה הבאה: "השטח משמש כמתחם התארגנות של מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות, לצורך פיתוח השכונה".
אולם בשבוע שעבר גילו התושבים כי במקום הוצבו קרוואנים. מבירור עם הגורמים השונים הם גילו שמדובר במוסד חינוך תורני שעתיד להיפתח בספטמבר. "למה אף אחד לא מדבר איתנו?" אמרה השבוע דלית גהן, פעילה חברתית בשכונה. "בזמן שאנחנו משוועים למבנים לנוער ולבתי ספר על יסודיים בונים בתי ספר חרדיים?".
זה זמן רב שתושבי השכונה נאבקים למען פתיחת בתי ספר על יסודיים בשכונה. ההערכות הן כי ישנם אלפי תלמידים שנוסעים בכל בוקר למוסדות חינוך בשכונות הסמוכות, מסע שאורך לעיתים קרובות למעלה משעה. בנוסף, התושבים נאבקו השנה למען הקצאת מבנים לנוער בשעות הפנאי.
מהעירייה נמסר: "הקמת הגנים עברה את כלל האישורים הנדרשים."