1 צפייה בגלריה
מקווה. אילוסטרציה: אבי מועלם
מקווה. אילוסטרציה: אבי מועלם
מקווה. אילוסטרציה: אבי מועלם
פתיחת מקווה לגברים בשכונת גבעת משואה מעוררת סערה. במכתב ששלחו השבוע תושבי השכונה למנכ"ל העירייה, אמנון מרחב הם טוענים כי הם לא ביקשו את בנייתו ואף חוששים מהתחרדות השכונה.
הויכוחים בין הצדדים החלו לאחר שהמינהל קידם הקמת מקווה עבור נשים מהסיבה שבשכונה לא קיים שירות כזה. יחד עם זאת, המינהל מסרב לקבל את תכתיבי העירייה הדורשת לסלול את הדרך גם לפתיחת מקווה לגברים.
"נדהמנו לגלות כי העירייה ממשיכה לתכנן, על אף היעדר הנחיצות ועל אף התנגדות כלל התושבים, מקווה לגברים. איננו מבינים מדוע מתעקשת העירייה להקים מקווה לגברים וזאת למרות שאף אחד מהשכונה לא ביקש זאת", כתבו התושבים.
בהמשך המכתב הם מעלים את חששם מהקמת מקווה המיועד לגברים: "אנו חוששים ממאבקי כוח שישתלבו בשכונה בעקבות החלטה זו. המרקם העדין המרכיב את היחסים בין החילונים לדתיים בשכונה, שאחרי מאבקים נרגע עשוי להיפגש באופן בלתי הפיל מהחלטה זו".
בנוסף, קיים מקווה לגברים בשכונה סמוכה, כך טוענים במינהל, ולכן אין צורך בהקמת מבנה נוסף. עוד הם טוענים כי בדומה לתושבים כי הדבר עלול לשנות את צביון השכונה.
איתי גוטלר, חבר מועצת העיר ('ירושלמים'): "קידום המקווה המדובר בניגוד לעמדת המינהל הינו הפרה בוטה של מרקם השכונה. יש גורמים בעירייה שמנסים לקבוע עובדות בשטח שמסכנות את אופי השכונה. אני קורא לראש העיר לעצור את העניין הזה ולעמוד לצד תושבי השכונה".
העירייה: "בניגוד לנטען, הקמת המקווה נעשתה בתאום המינהל הקהילתי, תוך התחשבות בצרכי הציבור ועל פי בקשות תושבים מהשכונה. המקווה מתוכנן לקום במגרש המיועד לבית כנסת ולא על חשבון הקצאה אחרת לתושבי השכונה".