2 צפייה בגלריה
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
מתחם האפ-טאון. צילום: יח"צ
לא ל- 'ל' בגילה: עשרות מתושבי שכונת גילה הפגינו הערב (ד') מול מתחם האפ-טאון כמחאה על כוונת משרד הרישוי להעביר למקום את מתחם הטסטים החדש שעד כה פעל בשכונת תלפיות.
"לא ניתן ליזם של אפ-טאון להפיל אותנו לבור ולא ניתן לחברת 'טלדור' להפוך את שכונת גילה לבית ספר לנהיגה", אמרו המארגנים.
התושבים טוענים כי המקום הראוי להקים מתחם כזה אינו בשכונת מגורים: "בכל יום מתקיימים עשרות טסטים ללומדי נהיגה, המקום חייב לחזור לאזור תעשיה ולא לעבור לליבה של שכונת מגורים, לא נסכן את ילדינו ולא נאפשר את ההעברה".
העברת המתחם לשכונת גילה נעשית כחלק מרפורמת ההפרטה של מבחני הנהיגה ואמור להתבצע באמצעות חברה פרטית שתהיה תחת בקרה הדוקה של משרד התחבורה.
2 צפייה בגלריה
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
מכון הטסטים הישן. צילום: יואב דודקביץ'
"לא אתן שיגנבו לנו את גילה ויהפכו אותה לאזור תעשיה", אמר יו"ר המינהל הקהילתי עופר איובי, "במידה ולא נצליח להניע את היזם מלהעתיק את פעילותו לתוך השכונה נתאחד כולם ונשבש את הפעילות, במסגרת החוק עד לכדי פגיעה כלכלית ביזם, ילדינו חשובים יותר מהכל".
בחודש שעברו חתמו מאות תושבים על עצומה נגד פתיחתו של מתחם זה. תושבת השכונה, אורלי משה אמרה אז: "אנחנו לא מבינים איך התקבלה החלטה כזו, יהיה מסוכן לחצות כבישים, התנועה בשכונה תוכפל ותשולש כתוצאה מהמהלך".
מתחם הטסטים היה ממקום עד כה בשכונת תלפיות ובקרוב הוא יעבור למרכז המסחרי 'אפ-טאון' בשכונת גילה כחלק מרפורמת ההפרטה של מבחני הנהיגה. עתה המבחנים יתפעלו באמצעות חברה פרטית בכפוף לפיקוח הדוק של משרד התחבורה.