1 צפייה בגלריה
חניית נכים. צילום: אדווה חולי
חניית נכים. צילום: אדווה חולי
חניית נכים. צילום: אדווה חולי
במרכז המסחרי בהר חומה ברחוב אליהו קורן יש כ־15 עסקים פעילים, מרכז מטופח, שלוחה של רשות האוכלוסין מטעם משרד הפנים להוצאת דרכונים ותעודות זהות, ואפילו חניון שבו 60 מקומות חניה. אבל יש גם מספר אחד עלוב במיוחד: אין במרכז אף מקום חניה לנכים. נכים רבים מגלים כי כל מקומות החניה נתפסו בידי נהגים אחרים והם נאלצים להשאיר את מכוניותיהם במקומות בלתי חוקיים.
כך, תושבת הר חומה בעלת נכות של מאה אחוז קיבלה דו"ח כשהחנתה את רכבה במפרץ של תחנת אוטובוס כשלא היה לה מקום חניה פנוי. בערעור שהגישה היא דרשה לשנות את המצב. ביולי 2017 אף נערך במקום סיור מקצועי, שבו לקח חלק מנהל תחום חניית הנכים בעירייה, אך בפועל לא נעשה שום שינוי ובעלי מוגבלות עדיין מתקשים לחנות במקום.
עו"ד אורי פז, שמייצג מספר תושבים בהר חומה שלמכוניותיהם יש תו נכה, פנה השבוע לעירייה בדרישה כי הנושא יוסדר לאלתר וציין כי מדובר בהתראה לפני תביעה ייצוגית נגד העירייה בנושא כדי שבכל מרכז מסחרי שבו קיימת בעיה דומה יוסדר הדבר ויוקצו, כנדרש בחוק, מקומות חניה לנכים בלבד.
הפעיל החברתי רונן בן יאיר, שמלווה בנושא את תושבי הר חומה: "התושבים כבר התייאשו. לא יכול להיות שנושא כל כך אלמנטרי יהיה ללא מענה כבר קרוב לשנתיים. פניתי לכל הגורמים הרלוונטיים, כולל פנייה אישית לראש העירייה ניר ברקת, אבל אף אחד לא הרים את הכפפה".
העירייה: "במקום נערך סיור עם הגורמים המקצועיים, ולאחר בדיקה מקיפה נמצא כי נכון לסמן מקום חניה כללי אחד - לרכב נכים גדול. סימון החניה הועבר לתכנון מהנדס תנועה ולקבלת אישור של רשות התמרור".