3 צפייה בגלריה
הכניסה ל'משוגבקעה'
הכניסה ל'משוגבקעה'
הכניסה ל'משוגבקעה'
מלחמת ט"ו בשבט של בקעה: בשבוע האחרון סוערת השכונה עקב מאבק על שטח הרוס שצמוד לביה"ס תל"י גאולים הקרוי – 'משוגבקעה'. פלאייר מטעם תושבי השכונה שהודיע על נטיעת עצים במתחם אתמול (ד') נשלח לתושבים וגם למנהלת בית הספר. "חלק מהתושבים החליטו על דעת עצמם להשתמש בשטח ולנטוע בו עצים", אמרה דלית רוזנצוויג, יו"ר ועד הורי תל"י גאולים למיינט ירושלים.
ביום שישי האחרון הבחינו ההורים שהגדר שנעלה את המתחם ומנעה מילדי השכונה להיכנס, נעלמה. "מישהו, באורח פלא, עקר את הגדר. פתאום הבנו שזה כבר לא משחק ושיש פה גורמים שמנסים להשתלט על השטח, שטח שהוא לא שלהם", הוסיפה רוזנצוויג.
3 צפייה בגלריה
פירוק "משוגעבקעה". צילום: נועם ריבקין פנטון
פירוק "משוגעבקעה". צילום: נועם ריבקין פנטון
פירוק "משוגעבקעה". צילום: נועם ריבקין פנטון
לטענתה מדובר בליקוי בטיחותי חמור: "עכשיו כל אחד יכול להיכנס למתחם ולהיות בטווח אפס מ- 300 ילדי בית הספר. זה לא בטיחותי וזה מפחיד אותנו". יו"ר הוועד מבטיחה מאבק: "נפעל בכל המישורים. אנחנו יודעים כבר מה יקרה - ינטעו שם עצים ואז יהפכו את זה לשטח ציבורי ויגידו שאי אפשר לעקור. והנה הלך אולם הספורט שלנו. אנחנו לא מוכנים לזה, נפנה לכל הגורמים ונבטיח שדבר כזה לא יקרה".
"אולם הספורט צריך לקום במקום אחר"
רומי שמאי, אחד ממובילי אירוע הנטיעות ואחד התושבים המתנגדים להקמת אולם הספורט, הסביר: "ההורים ובית הספר נמצאים איתנו בנתק מוחלט. אנחנו רצינו לקיים איתם שיח, דיאלוג, אבל הם לא מוכנים. צריך להבין שיש באזור שלנו התחדשות עירונית מואצת, דבר שמגדיל את מספר התושבים ומצריך שטחים לרווחתם. השטח שעליו עמד 'משוגעבקעה' הוא שטח שיכול לשמש את התושבים. אולם הספורט של בית הספר צריך לקום במקום אחר".
3 צפייה בגלריה
הנטיעות אתמול במשוגעבקעה
הנטיעות אתמול במשוגעבקעה
הנטיעות אתמול במשוגעבקעה
לטענתו, אותה גדר שההורים טוענים שנעקרה, היא בכלל "רשת מאולתרת שכנראה עפה עם הרוח. אף אחד מאיתנו לא נגע בה. ההורים לא מוכנים לשבת איתנו ומפיצים עלילות".
כזכור, בחודש יוני האחרון פרסמנו כי העירייה מתכננת להפוך את גן המשחקים לאולם הספורט של בית הספר. אולם תושבי השכונה החלו להתנגד לתכנית העירייה ולדרוש שיוקם שטח ציבורי לטובת תושבי השכונה. לבסוף החליטה העירייה לסגור את הגן ולפרקו. אך לאחר הפירוק הוחלט כי להעביר את העצים ששימושו את הגן על מנת שהמינהל הקהילתי ייעשה בו שימוש חוזר. בנוגע לשטח מסרה העירייה אז: "טרם הוחלט לגבי שימוש השטח".