הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה הקמה של שכונה חדשה לציבור הדתי־לאומי במורדות גבעת שאול. השכונה, שתיקרא נווה אליהו על שם הרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו, תמוקם בוואדי ששימש שנים אתר לשפיכת פסולת בנייה ועודפי עפר ליד בית החולים הרצוג.
1 צפייה בגלריה
הרב אליהו ז"ל. צילום: ראובן שורץ
הרב אליהו ז"ל. צילום: ראובן שורץ
הרב אליהו ז"ל. צילום: ראובן שורץ
בשלב הראשון אושרו במתחם 420 יחידות דיור ויוקצו שטחים למבני ציבור ומוסדות חינוך, בדגש על בתי כנסת. כמו כן יוסדרו תשתיות תחבורה שיכללו גם הקמת גשר לנוכח פערי הגובה בין השכונה המתוכננת לכבישי הגישה הקיימים באזור. לפיכך הוצאות הפיתוח על השכונה החדשה לא יהיו נמוכות, וכמובן לא יוטלו במלואן על הקבלנים.
בשלב הזה לא ידוע לאיזה פלח שוק תיועד הבנייה, כלומר אם תימכר ישירות לזכאים, כפי שידרשו קרוב לוודאי בציבור הדתי־לאומי, או לציבור הרחב, ואם חלקה יהיה מיועד להשכרה לטווח ארוך, כפי שקורה לא פעם במיזמי בנייה בעיר, או שכולה תהיה למכירה.
המגזר הדתי־לאומי לא זכה כבר שנים לשכונה שתיבנה במיוחד למענו. למעשה, כיום, פרט לגבעת מרדכי המתחרדת ולקרית משה, אין למגזר הדתי־לאומי שכונות ייעודיות לו. אולי זו הסיבה ששכונות כגון בקעה, רחביה וקטמון הישנה נחשבות לאזורי ביקוש עבור מגזר זה. כמו כן, כחלק מהמציאות הירושלמית המגזר הדתי־לאומי פחות מתבדל בשכונות נפרדות, שלא כמו המגזר החרדי.