1 צפייה בגלריה
בריכת בית טיילור. צילום: מתוך עמוד הפיסבוק של הפועל יובלים בית הספר לשחייה
בריכת בית טיילור. צילום: מתוך עמוד הפיסבוק של הפועל יובלים בית הספר לשחייה
בריכת בית טיילור. צילום: מתוך עמוד הפיסבוק של הפועל יובלים בית הספר לשחייה
בתחילת החודש הוגשה בקשה לצו פינוי למתחם 'בית טיילור' בקרית יובל מחברת 'שיכון ובינוי'. "אני מרגיש שזה הולך לתת מכה אדירה באזור שלנו", אמר בדאגה יו"ר מנהל קהילתי יובלים בקרית יובל, רוני שרון.
המתחם של 'בית טיילור' נמצא ברחוב זנגוויל בשכונה וכולל מבנה של עובדי מתנ"ס קרית יובל, שלושה גני ילדים, בריכה, מגרשי טניס, אודיטוריום וחדר כושר. כל אלו עומדים בפני בקשת פינוי עד לסוף חודש יולי, לצורך פרויקט דיור של 'חברת שיכון ובינוי', כך הסביר שרון.
שרון הסביר את חשיבות המתחם לתושבי השכונה: "המתחם משרת את הקהילה. יש בו מרכז ספורט איכותי שאם הוא מפסיק לפעול אלף מנויים בחדר כושר ובבריכה יסבלו מזה.
"בנוסף, יסבלו מכך גם הפועל בשחייה, נבחרת השחייה האומנותית שמתאמנות בו והמשפחות שאחרי הצהריים מגיעות להנות מהבריכה במחירים מוזלים. בנוסף, מרכז הטניס משרת את ביה"ס עמליה בשכונה, ומגרש הכדורגל את הפועל".
כמו כן עשרות ילדים שרשומים לגנים במקום יאבדו את הגן שלהם. יתרה מכך, טקסים וכנסים שעורכים תושבים באודיטוריום המכיל 180 איש לא יוכלו להתנהל שם יותר.
מדובר במקום גדול המשמש רבים מתושבי השכונה כבר כעשור. המתחם שנרכש על ידי 'שיכון ובינוי' ב- 2007 לפי שרון, ניתן כתרומה לשימוש המנהל הקהילתי ולשימוש עירוני בתמורה לדמי חכירה. דמי החכירה שעומדים על יותר מ- 500 אלף שקלים משולמים על ידי המנהל הקהילתי בתשלומים עד היום.
אולם כעת בהתראה של תשעים יום מתחילת חודש מאי, בשיכון ובינוי דורשים את פינויו. יש לציין כי 'שיכון ובינוי' היא חברת תשתיות, נדל"ן ועוד, בבעלות של שרי אריסון.
תגובת העירייה: "הנכס אכן שייך לחברת שיכון ובינוי ונמצא בשימוש של מנהל קהילתי יובלים ללא תשלום דמי שימוש למעט תשלום דמי חכירה למנהל מקרקעי ישראל. בין המנהל הקהילתי לבין חברת שיכון ובינוי נחתם הסכם לתקופה של חמש שנים ולפי אחד מסעיפי החוזה ניתנת האפשרות לחברת שיכון ובינוי לבקש לפנות את הנכס בהתראה של עד 90 יום.
"בשלב זה מתקיימות פגישות בין הצוות המקצועי בעירייה לבין המנהל על מנת להגיע להסדר כולל לפיו תסוכם תכנית הבינוי המוצעת ע"י חברת שיכון ובינוי ותוך הבטחת שירותי הציבור לתושבים בשכונה".
תגובת 'בינוי ושיכון': "מדובר בשטח פרטי שנרכש למטרות פיתוח ובנייה בה משולבים שטחי ציבור ומבנים קהילתיים. למעלה מ-12 שנים התירה שיכון ובינוי למרכז הקהילתי לפעול במקום ללא עלות וכעת, משהבשילו התנאים, החלה החברה בהליך קידום התכנית. עם סיום הבנייה ייהנה הציבור משדרוג שטחי הציבור באופן ניכר".