1 צפייה בגלריה
בית הכנסת שפועל ליד הפאב. צילום: שלומי כהן
בית הכנסת שפועל ליד הפאב. צילום: שלומי כהן
בית הכנסת שפועל ליד הפאב. צילום: שלומי כהן
על רקע סערת פאב 'המפלצת': כמה חודשים לפני המועד שבו הוחלט בעירייה לסגור את הפאב פנו נציגי המינהל הקהילתי 'יובלים' לעירייה בדרישה לאכוף את החוק נגד פעילות של מקווה בלתי חוקי לכאורה שהחל לפעול במלחה לפני כשנה, אך למרות הפניות החוזרות ונשנות לעירייה, התושבים טרם קיבלו תשובות מעשיות. המקווה, שהתמקם במרתף של בית הכנסת 'זכור לאברהם' ברחוב הנמל, נבנה לפני כשנה. לטענת המינהל, בהסכם עם העמותה נקבע שהיא תוכל לבנות במקום בית כנסת בלבד.
כעת, לנוכח הליכי הסגירה של הפאב השכונתי, שהעירייה קידמה במהירות הבזק, היעדר האכיפה נגד המוסד החרדי מכעיס את החילונים. הם טוענים שקיים פער גדול בזמן הטיפול בשני המקרים.
"אנחנו רואים פה דוגמה לאכיפה סלקטיבית שמופעלת מתוך שיקולים ומניעים פוליטיים, כשמצד אחד מזורזים ההליכים נגד מוסדות חילוניים ומנגד מעוכבים צעדים נגד מוסדות חרדיים לא חוקיים. אני מקנא בציבור החרדי שחברי המועצה שלו עושים את עבודתם נאמנה. הייתי שמח אילו חברי הקואליציה הפלורליסטים היו דואגים למצביעיהם באותה דבקות", אמר דרור בקל, חבר הנהלת המינהל הקהילתי.
גורם בבית הכנסת מסר כי "פועל אצלנו מקווה עם בריכה אחת - מי שרוצה להתנגד שילך לעירייה. יש עוד דברים לא חוקיים באזור חוץ מהמקווה".
העירייה: "בשתי העבירות ננקטו הליכים משפטים מתאימים, ובכל מקרה הופעל האמצעי המתאים לסוג העבירה. ב'מפלצת' נעברה עבירה של רישוי עסק, שנגדה אפשר להוציא צו סגירה מיידי. המקווה נבנה ללא היתר והוחלט להגיש נגדו כתב אישום לבית המשפט לעניינים מקומיים, שכן הטיפול בעבירות בנייה ארוך יותר".