למרות שאכלוס "משכנות האומה" החל כבר בעשור הקודם, תושבים מתלוננים כי העירייה לא דאגה להקים במקום מקווה טהרה לנשים, וגם לא מקווה לגברים ואפילו לא מקווה זעיר להטבלת כלים. יצוין כי זמן קצר יחסית לאחר ההקמה, התברר שרבים מהקונים הם דתיים וחרדים, ולכן עבורם מדובר בשירות נחוץ ובסיסי.
הפעיל החברתי, עו"ד רונן יאס בן יאיר, שיגר מכתב חריף בנושא אל ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, וציין בין היתר: "ישנו צורך דחוף ומידי לבנייה של מקווה לנשים בקריית משכונת האומה-רובע משרד החוץ אשר יישרת את מאות הנשים מכל האזור והסביבה, שחלקם נאלצים לנסוע לשכונת קריית משה. אני, בשם תושבי השכונה והמעגל הסובב אותה, מבקשים בכל לשון של בקשה לפעול במיידי למען הרבות טהרה בישראל".
2 צפייה בגלריה
משכנות האומה
משכנות האומה
משכנות האומה
(צילום: אדווה חולי)

תושבת המתגוררת בפרויקט 'רובע משרד החוץ', שהוא חלק מהשכונה, אמרה השבוע: "אדם שהבית היהודי חשוב לו מקווה הוא חשוב. יש גם שימושים נוספים אין לנו איפה להטביל כלים. נשות המתחם נאלצות לנסוע לשכונות מרוחקות של לפחות 15 דקות דבר המקשה על קיום המצווה.
2 צפייה בגלריה
משכנות האומה
משכנות האומה
משכנות האומה
(צילום: mynet)

"בשבתות וחגים אם אישה צריכה ללכת למקווה היא לא הולכת היא דוחה את הגעתה. וזה פוגע בציביון היהודי של הבית". עוד הוסיפה התושבת "הרבנים מנחים את הנשים לא לדבר על נושא המקווה. יש המון נשים צעירות בשכונה וזה דבר מאוד פרטי ונשים לא מדברות ביניהן על המקווה מטעמי צניעות. יש הרגשה כאילו יש 10 נשים מבוגרות לא צריך מקווה, אף אישה לא תודה והן מעדיפות ללכת למקומות רחוקים. העובדה שהנושא עלה דווקא מטעמו של נציג השכונה, זה יפה כי מטעמי צניעות עדיף לא לדבר על זה".
כ-500 תושבים כבר חתמו לאחרונה על עצומה שנשלחה למנהל המינהלת למבני דת בעיר, המדגישה כי לא מדובר רק בבעיה של נשים. בין השאר הם ציינו "לפחות כ-50 אחוז מבתי אב בשכונה דתיים. גם הגברים טובלים על בסיס יומיומי ונאלצים ללכת מרחק של 15 דקות הלוך וכן חזור כדי לטבול במקווה גברים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת לאיתור מקום מתאים בשכונה להקמת מקווה. עד אז, עומדים לרשות הציבור מספר מקוואות בקרבת מקום, כמו בקריית משה ובבית הכרם".