רחוב שמעוני הוא הרחוב שמקשר את תושבי שכונת רסקו ושכונת קטמון לצומת ניות. הרחוב מאפשר לתושבים לדלג על הפקקים של כביש הרצוג המרכזי ולהגיע במהירות אל הצומת הגדול של ניות וכך גם ההפך — הוא מתחבר לרחובות התקופה, הורקניה ומביא את הנהגים עד לרחוב יהודה הנשיא ואזור צומת פת.
4 צפייה בגלריה
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
(צילום: יואב דודקביץ׳)
הרחוב לא מושך אליו תושבים מחוץ לשכונה כיוון שאין בו מרכז קניות או עסק מוכר. בנוסף, על הכביש אין כלל תחנות אוטובוס כך שכלי רכב ציבוריים אינם נכנסים אליו. על פניו – רחוב אידיאלי שאמור להיות ה״פייבוריט״ של תושבי האיזור, אלא שלמרבה ההפתעה, דווקא הצביעו על הרחוב כאחד הגרועים בעיר.
4 צפייה בגלריה
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
סיוט להולכי הרגל
(צילום: יואב דודקביץ׳)
"שמעוני זה רחוב שנראה כמו מחנה פליטים״, מספר ל-mynet נתן נסקו (27), תושב שכונת רסקו. ״אני נלחמתי בצוק איתן והרחוב הזה נראה בדיוק כמו בעזה – בורות ו'במפרים' לא פרופרציונאליים, נסעתי שם עם רכב, אופניים חשמליים, כל הכביש הזה גורם נזק לכל כלי רכב שנוסעים בו. זה רחוב מחפיר. כל מי שגר באזור הזה, כולם כאחד מתלוננים על הרחוב".
4 צפייה בגלריה
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
(צילום: יואב דודקביץ׳)
שירי עדיקה (22) גרה ברחוב שמעוני ומסכימה עם דעתו של נסקו. "לפני כמה שנים הגיחון עשו ברחוב עבודות והכביש לא טופל כראוי אחריהן. מאז התחלנו להרגיש בשעות הבוקר המוקדמות ובערבים ריח של ביוב ברחוב, ריח מזעזע. בנוסף, הכביש של שמעוני משובש בצורה מוגזמת – בורות באמצע הכביש, בליטות שמפתיעות את הנהג. זו כמו נסיעה על כביש עפר, סוג של טיול ג'יפים שבו הרכב מתנודד מצד לצד. לי אישית יש רכב נמוך וזה ממש הורס את הרכב והגלגלי״, מספרת עדיקה.
4 צפייה בגלריה
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
רחוב שמעוני
(צילום: יואב דודקביץ׳)
״על כל בור שאני עולה במהירות שהיא מעט גבוהה, אני ממש קופצת מהמושב וזה גם כואב בגב. כל מי שנוסע על רחוב שמעוני נוסע ממש לאט – יש גם כאלה עם מכוניות חדשות שחוששים לרכב שלהם או מבוגרים. כל אלה מכבידים על הפקק הלא נגמר שנמצא שם גם ככה. בנוסף, יש תמ"א 38 בשני בניינים שמאוד משפיעים על הכביש הצר גם ככה, ועבודות של הרכבת הקלה בצומת פת שבגללן החשמל של התושבים גם נפל מספר פעמים. סיוט לנסוע שם. הקטע – שזה לא רחוב כל כך מוכר בירושלים, אבל עדיין כולם אומרים שהוא הרחוב הכי גרוע".

מיכל כהן (34), תושבת השכונה מספרת על הבעיות של הולכי הרגל ברחוב. "אי אפשר ללכת על הרחוב הזה מקצה לקצה על מדרכה. מדובר ברחוב צר מאוד שבעלי רכבים נוהגים לחנות על המדרכות. הולך רגל חייב ללכת על הכביש כדי להגיע אל היעד. נכים על כיסאות גלגלים, הורים עם עגלות, מבוגרים שמתקשים בהליכה או ילדים קטנים ונמוכים בדרך לבית הספר מסתכנים בהליכה ברחוב". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בחודש הקרוב תחל העירייה בעבודות לשדרוג רחוב שמעוני. תכנון השדרוג בוצע תוך שיתוף ציבור צמוד ופורה עם התושבים".
פורסם לראשונה: 16:58, 31.10.21