מלחמות הדת עוברות לשכונת הר חומה: למרות החלטת העירייה, סוגיית פתיחת הבריכה בשבת טרם נפתרה וסגן ראש העירייה, עו"ד יוסי חביליו מאיים בעתירה נגד המינהל הקהילתי. ״אם המינהל הקהילתי לא יפתח את הבריכה גם בשבת - אכריח אותו״, אמר.
3 צפייה בגלריה
הקאנטרי החדש בהר חומה
הקאנטרי החדש בהר חומה
הקאנטרי החדש בהר חומה
(צילום: יוני סיבוני)

השבוע, סגן ראש העירייה, עו"ד יוסי חביליו, שלח מכתב התראה ליו"ר המינהל הקהילתי חומת שמואל, שלמה גולברי, וכן לשאר חברי הנהלת המינהל, ובו הוא מודיע על כוונתו להגיש עתירה אישית בבית המשפט העליון כנגד המינהל הקהילתי חומת שמואל במידה והמינהל ולא ייעתר לדרישתו להפעיל את הבריכה החדשה גם בשבתות. חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, טוען במכתב כי על פי הכללים, החוק והפסיקה - על המינהל הקהילתי להפעיל את הבריכה בשבתות, וזאת בהתאם לסטטוס-קוו העירוני וכפי שנעשה בשכונות מעורבות אחרות בירושלים.
הרקע למכתב הוא סיום בניית מתחם הקאנטרי החדש בהר-חומה הכולל בריכת שחייה. העירייה העבירה את האחריות על ניהול הבריכה לידי המינהל הקהילתי. אלא שמהשטח ניכר כי יו"ר המינהל מבקש שהמתחם יישאר סגור בשבתות ובחגי ישראל ובהתאם לזאת לפרסם את תנאי המכרז. זאת למרות עמדת העירייה לפיה הבריכה תשמור על הסטטוס קוו ותהיה פתוחה בשבתות ובחגים.
פעילים למען פתיחת הקאנטרי בשבת טענו בעבר כי "הנהלת המינהל הקהילתי המיוצגת על ידי חברי הנהלה דתיים (ללא אף נציג חילוני נבחר) ובעידוד רבנים מביעה התנגדות נחרצת לפתיחת הבריכה וחדר הכושר בשבת באופן המתעלם לחלוטין מצרכי כלל תושבי השכונה אף על פי שהיא אמורה לייצג ולדאוג לרווחת כלל התושבים, דתיים וחילוניים כאחד".
3 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי הר חומה
מינהל קהילתי הר חומה
מינהל קהילתי הר חומה
(צילום: יואב דודקביץ')

עו"ד חביליו: ״אם המינהל הקהילתי בהר חומה מנסה להצית מלחמת שבת חדשה, אז הוא ימצא את עצמו בצד המפסיד. אני אלך עם הסיפור הזה עד הסוף. אגיש עתירה - ואכריח אותו לפתוח גם בסופי שבוע. לא יעלה על הדעת שהמינהל הקהילתי יפלה לרעה 40% מתושבי ותושבות השכונה שלו - משפחות שהיו רוצות לראות את הבריכה פתוחה בכל ימות השבוע. הר חומה לא תהפוך לבני ברק במשמרת שלי. מי שלא רוצים להתרחץ בשבת - לא חייבים לבוא לבריכה, אבל מי שכן רוצים - יש חובה חוקית לאפשר להם לעשות זאת - ומבלי שיצטרכו להוציא הון על נסיעות או על בריכות פרטיות בשכונות אחרות. כל תוצאה אחרת מלבד פתיחת הבריכה בשבת - משמעותה הריסת יחסי השכנות הטובה הקיימים כיום, והפיכת הר-חומה לשכונה חרדית וסגורה״.
3 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: ישראל כהן)
ביקשנו את תגובת המינהל הקהילתי הר חומה אולם היא טרם התקבלה.