חלם גרסת פסגת זאב: כבר קרוב לעשר שנים שבמעון 'שלבים' בפסגת זאב, שפועל בפיקוח של משרד העבודה והרווחה, מחכים בסבלנות למבנה של קבע. אבל מתברר שהסבלנות לא בהכרח משתלמת. עובדה, מבנה מתאים הוקם בצמוד ליחידת הדיור שממנה פועל המעון, אך לאנשיו התברר שהוא אינו מיועד להם.
3 צפייה בגלריה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
(צילום: מעון שלבים)
המעון, שהוקם לפני 25 שנים, פועל בבית מגורים שהוסב ולא במבנה ייעודי. זו הסיבה שלמרות ביקוש רב מצד הורים בשכונה, במבנה הנוכחי לומדים רק 35 ילדים, בני שלושה חודשים עד שלוש שנים.
מיכאל נידם, מנכ"ל עמותת 'מאורות זרחו' שמפעילה את המקום, טוען כי בעשר השנים האחרונות נעשו פניות רבות לעירייה בבקשה להקצות מבנה חדש ומותאם לצורכי הילדים. "בביקורות במעון נאמר לי שהמקום עלול להיסגר בגלל המבנה שבו אנחנו פועלים", הוא אומר. "כיום אין לנו שירותים מותאמים לילדים, אנחנו מביאים קייטרינג מבחוץ כי המבנה לא יכול להכיל מטבח מתאים. מי שמגיע מזדעזע. חברי עירייה הגיעו בעבר בעצמם לבקר ואמרו שחייבים לדאוג למקום".
לפני מספר חודשים שמחו ההורים לגלות שממש בצמוד למעון החלה העירייה בהקמת מבנה חדש ובו שלוש כיתות. אלא שהשמחה היתה מוקדמת שכן התברר להם שהמבנה אינו מיועד לילדיהם, וגם לאחר השלמת הבנייה המקום נותר ריק.
3 צפייה בגלריה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
מעון 'שלבים'. 130 הורים חתמו על עצומה
(צילום: מעון שלבים)
"זה זועק לשמיים", אומר נידם. "המבנה החדש עומד שומם בעוד אנחנו ביקשנו מבנה ולא קיבלנו. לילדים שלנו לא מגיע להיכנס למבנה חדש? יש לי הורים במעון שלמדו בו בעצמם כפעוטות. זה מקום שההורים בשכונה מכירים ואוהבים. התושבים זועמים - מאות משפחות רוצות לראות את המעון פועל במבנה חדש ומתאים ומוכנות לצאת להפגין על זה".
על השאלה אם יש צורך בפתיחת מעון חדש הוא משיב בשלילה. "אנחנו מפעילים כיום שלוש כיתות מלאות. אין בשכונה צורך בשלוש כיתות נוספות. לראייה, במבנה החדש לא פועל כיום מעון והוא עומד ריק, זאת בזמן שמעון 'שלבים' ממשיך לפעול לצידו במבנה הישן. הקמת המעון לידינו אומרת שאנחנו ניסגר. אנחנו לא רשת גדולה, אנחנו ניפול וניסגר, אנחנו פשוט נקרוס - אחרי שנים ששירתנו את תושבי פסגת זאב".
לטענת נידם, העירייה העבירה את המבנה החדש לידי המינהל הקהילתי בלי שאפשרה למעון 'שלבים' להתמודד על הפעלתו. 
גם להורים טענות קשות נגד הרשות המקומית. בימים האחרונים חתמו כ־130 הורים על מכתב לראש העירייה משה ליאון. בין היתר כתבו ההורים: "אנו פונים בשל המצוקה הגדולה הקיימת במציאת מסגרת מעון יום לגיל הרך בשכונתנו. מעון 'שלבים' הינו מעון ותיק שנוסד לפני כ־25 שנה והוא מוכר ואהוב על תושבי השכונה. יש צורך בהרחבת פעילות המעון והעברתו למבנה רחב, נוח ומותאם לצורכי הילדים".
לאחרונה, פנתה העמותה באמצעות עו"ד הילה רווח לעירייה, והתלוננה על הקמת כיתות המעון החדשות בסמוך למעון שלבים, מבלי לתת למעון אפשרות להפעילן: "ברור לכל כי הורים יעדיפו בוודאי לרשום את ילדיהם למעון יום חדש אשר נבנה רק עתה, כך שמשעות הדבר הוא סגירת המפעל החשוב, המקצועי והאיכותי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד הילה רווח
עו"ד הילה רווח
עו"ד הילה רווח
(צילום: תומר שונם הלוי)
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה נותנת רשות שימוש במבנים שבבעלותה על פי שיקולים מקצועיים ועל פי נוהל הקצאות. במקרה זה בנתה העירייה מעון יום חדש שבו שלוש כיתות בפסגת זאב ומספר רב של מפעילים התעניינו בהקצאה. המעון הוקצה כחוק ועל פי המלצת המחלקה לגיל הרך, אשר ניתנה לאחר בדיקה מקצועית מעמיקה ובהחלטת מנכ"ל העירייה הקודם.
"בימים אלו נמצא מעון נוסף בפסגת זאב בשלבי סיום תכנון וקבלת היתר בנייה, ולאחר קבלת כלל ההיתרים ייצא המבנה למכרז. כל המפעילים הפוטנציאליים מוזמנים להגיש את מועמדותם".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים