אצטדיון וימבלדון מגיע למלחה: פרטים ראשונים מתוכנית שדרוג אצטדיון מרכז הטניס על גבול מלחה והקטמונים, שלראשונה בארץ יכלול גם גג חשמלי מתקפל. לאחרונה נהרסו חמישה מגרשי טניס במרכז הספורט במלחה. המטרה היתה לאפשר הקמת תחנה לקו הרכבת הירוק ולתוואי הרכבת עצמו, שעתיד לעבור במקום. אך הפעם אושר תקציב מטעם צוות תוכנית אב לתחבורה שנועד לשפר ולשדרג את מרכז הטניס.
1 צפייה בגלריה
הגג יתקפל. אצטדיון הטניס בקטמונים
הגג יתקפל. אצטדיון הטניס בקטמונים
הגג יתקפל. אצטדיון הטניס בקטמונים
(הדמיה: HQ אדריכלים)
החידושים יכללו הקמה של שישה מגרשי טניס חדשים ומקורים במקום המגרשים הישנים שנהרסו, והדובדבן שבקצפת יהיה מגרש הטניס המרכזי במרכז המיתולוגי בירושלים. הוא יעבור מתיחת פנים שתכלול הגדלה משמעותית של יציעי הצופים וקירוי באמצעות גג חשמלי מתקפל, בדומה למה שקיים באצטדיון הטניס המפורסם בעולם בוומבלי. המקום יזכה גם לתאורה משוכללת, ויוכלו להתקיים בו משחקי ראווה ואליפויות שונות בכל ימות השנה, גם כשיורד גשם זלעפות.
כיום יש במגרש המרכזי 350 מקומות ישיבה, ועל פי התכנון יוגבהו היציעים כך שיוכלו להכיל עד 2,400 מקומות. הגדלה זו, ודברים טכניים נוספים, יביאו לכך שהמגרש יעמוד בתקן שעונה על התנאים לאירוח משחקים בינלאומיים בדרגים גבוהים. לצד המגרשים החדשים יוקצו גם שטחי מסחר נלווים לבית קפה ועוד מספר חנויות שרלוונטיות לתחום הספורט הלבן.
התקציב להקמת תחנת הרכבת החדשה ובכלל זה עלות ההקמה של ששת המגרשים המקורים יגיע ל־50 מיליון שקל. המימון מגיע מתקציב ההקמה של הרכבת הקלה, מכיוון שהם אלו שהרסו את המגרשים הקיימים. אבל לאחרונה אושרו עוד 15 מיליון שקל מעבר לתקציב הזה, כתוספת, וזו תאפשר את מימוש השדרוג ואת קפיצת המדרגה של האצטדיון. גם התוספת הזאת תגיע מהרכבת הקלה.
סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, אלישע פלג: "ירושלים תוכתר גם כבירת הספורט, שבתחומה יהיה איצטדיון טניס מקורה יחידי בארץ. בזכות ראש העיר משה ליאון, שפעל עם צוות תכנית אב לתחבורה וגייס תקציב לפרוייקט, יתווספו מאות מושבים באיצטדיון המשודרג, ויתאפשר אירוח משחקים ותחרויות בין לאומיות גם בחורף".