ניסיון הימלטות של מוכר גז פיראטי בשכונת נווה יעקב בירושלים ממפקחי משרד האנרגיה הסתיים במעצר. פעילות מבצעית של מפקחי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה יחד עם שוטרי חוליית תשתיות במרחב ירושלים, הביאה לתפיסת רכב פרטי, ששימש למילוי הובלה ומכירת מכלי גפ"מ הנמכרים בצורה פיראטית אשר מסכנת את הציבור.
2 צפייה בגלריה
רכבו של מוכר הגז
רכבו של מוכר הגז
רכבו של מוכר הגז
(צילום: דוברות משרד האנרגיה)
החשוד ניסה להימלט מהמפקחים ולאחר שנתפס נמצא כי ברכבו קיימות שתי מערכות: האחת מיועדת למילוי מיכל גפ"מ המניע את הרכב ומערכת, והשנייה מיועדת למילוי מכלי גפ"מ ביתיים אשר מיועדים למכירה. במתקן המילוי המאולתר נעשה שימוש בצינורות גמישים שאינם מיועדים לגפ"מ נוזלי וללחצים הגבוהים של הגפ"מ.
חשוב לציין כי כשל באחד הצינורות או החיבורים היה עלול לגרום לאסון גדול. לאחר מכן, נחקר החשוד על ידי משרד האנרגיה, והועבר בסיום חקירתו לשוטרי ימ"ר ירושלים להמשך טיפול.
2 צפייה בגלריה
גז פיראטי בעיר העתיקה
גז פיראטי בעיר העתיקה
גז פיראטי בעיר העתיקה
(צילום: דוברות משרד האנרגיה)
בפעילות נוספת של מפקחי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, בשיתוף עם שוטרי חוליית תשתיות, משטרת ישראל, עיריית ירושלים, רשות המיסים ורשות העתיקות, אותרו כ-35 מכלי גז במספר מחסני גפ"מ אשר פעלו ללא היתר בעיר העתיקה.
המפקחים איתרו את המכלים כשהם מחוברים באופן מסוכן למתקנים בתוך בתי מגורים. נגד המעורבים נפתחו תיקי חקירה.
משרד האנרגיה חוזר ומדגיש מזכיר לציבור לרכוש גז בישול אך ורק מספקים מורשים ולא להתפתות לעסקאות והצעות של חאפרים שמספקים גז באופן מאולתר וללא ביטוח. "המשרד ממשיך בפעילות האכיפה בכל עת, על מנת להבטיח כי שלום הציבור נשמר", נמסר. לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים