תושבים וסוחרים בגבעת שאול מתלוננים: חנות ברחוב כנפי נשרים הפכה את חיינו לסיוט. "השיטה של בעל העסק היא פשוט לעבוד בחוץ", אומרת בעלת חנות שניצבת בסמוך.
1 צפייה בגלריה
קרטונים שהושלכו למרחב הציבורי
קרטונים שהושלכו למרחב הציבורי
קרטונים שהושלכו למרחב הציבורי
(צילום: פרטי)


"סטנדים, קרטונים, הכל בחוץ. הוא מביא כמויות של סחורה בכל קיץ ומרכיב אותה במעבר הולכי הרגל. את אריזות הקרטון הוא משליך אל המקום הפנוי היחיד שהוא החניה של בעלי העסקים והתושבים. פניות חוזרות ונשנות אל מוקד 106 של העירייה לא מועילות. המוקדנים כבר מכירים את הפניה הקבועה אליהם ומשלימים בעצמם את הפרטים על החנות. לא ייתכן שהוא יקבל יחס מלטף שכזה. אם אני אוציא סטנד עם בגדים אל המעבר אף אחד לא יעבור לי על זה בשתיקה ואצטרך לתת על זה את הדין".
בעל עסק אחר מספר שההתנהלות המטרידה של בעלי החנות גרמה לבנק שפעל באיזור לסגור את הסניף ולעבור למקום אחר. "לא ניתן היה להיכנס לסניף מרוב החפצים שהוציאו החוצה. העירייה באה פעם-פעמיים וחילקה דו"חות, אבל זה כמעט חסר משמעות. בסופו של יום כבר יותר משנתיים וחצי יש שם בעל עסק שמשתלט על המדרכה והחניה שבחזית. כשמנהל הסניף ראה שגם הרשויות לא מצליחות לפעול כנגדו, הוא פשוט החליט לסגור את הסניף".
גם דיירת ששוכרת דירה באיזור הופתעה לנוכח התופעה. "אני עוברת ברחוב כל יום ונדהמת לנוכח האשפה והזוהמה שיוצר בעל החנות במרחב הציבורי", היא אומרת. "כל השכנים כאן התלוננו על העניין הזה. המצב בשטח הוא שכשפקח מגיע בעל העסק אומר 'סליחה', משלם את הדו"ח, מחזיר את כל הקופסאות לחנות ורגע אחרי הוא מוציא הכל חזרה החוצה. זאת עבודה בעיניים - אנחנו משלמים מיסים וזה שטח ציבורי, זה הרחוב שלנו. העירייה חייבת להגן על התושבים והאינטרסים שלהם. אדם כזה שמקבל כמה וכמה דו"חות ורואים שדפוס הפעולה שלו חוזר על עצמו, חייבים לנקוט כנגדו בצעדים יותר משמעותיים".
העירייה: "ברחבי ירושלים מבוצעת אכיפה נרחבת לשמירת המרחב הציבורי, תוך התחשבות בעסקים ומתן אפשרויות לפריקה וטעינה של סחורה. במקרה הנדון בוצעה אכיפה ממוקדת ונרחבת, ובכלל זה קנסות על הפרת החוק. העירייה תמשיך לבצע אכיפה נרחבת במקום, בכל הכלים העומדים לרשותה, למען שמירה על המרחב הציבורי, תוך איזון ראוי והתחשבות גם בצרכים התפעוליים של בעלי העסקים בעיר".