משטרת מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט העליון את עמדתה לעתירה שהגישו כ-60 מתושבי שכונת רחביה בה הם דורשים לאסור את המשך קיום ההפגנות מול מעון ראש הממשלה. בתשובתה, המשטרה דוחה את הטענות, טוענת שאין מקום להתערבותה ואף מגבה את חופש הביטוי.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה בכיכר פריז
ההפגנה בכיכר פריז
ההפגנה בכיכר פריז
(צילום: לירן תמרי)
בין השאר נכתב כי "המשטרה סבורה, כי בנסיבות אלו, התנאים שנקבעו מאזנים כראוי בנסיבות העניין בין הזכות להפגין, לבין הפגיעה בשגרת החיים של תושבי השכונה והשמירה על סדר הציבורי, והכול בהתאם לדין ולפסיקה. כפי שנקבע כאמור בין השאר בעניין עם כלביא, אין מקום להיענות לבקשת העותרים להעתקת ההפגנות למקום אחר".
במשטרה הוסיפו כי ״כי בתקופה המורכבת של התמודדות עם מצב החירום, יש מקום למתן חשיבות מוגברת לצורך בהגנה על חופש ביטוי כחלק מההגנה על זכויות האדם במשטר דמוקרטי בהתאם לפסיקה הענפה של בית המשפט הנכבד״. תגובת עורך הדין חור אוריאל ניזרי, בשם העותרים לתשובה המקדמית לעתירה, הינה כי "יש להצטער על כך כי המשטרה בחרה לנקוט בעמדה אשר סותרת את הדין והחוק, ולאפשר את המשך ההפגנות במתכונת הנוכחית. האמור על ידי המשטרה עצמה, מוביל למסקנה, כי מתעלמים במשטרה מהנחיות משרד הבריאות, וכן מהחוק והדין הקיים. אנו תקווה, כי בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, יוכיח כי הוא הכתובת להגנה על זכויות האזרח והאדם ולא יאפשר למשטרת ישראל לרמוס זכויות האזרח הפשוט, לא רק למען תושבי השכונות אלא למען כל אזרח החי במדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 14:18, 06.08.20