המהפך של שכונת נחלאות: אחרי עשרות שנים של הזנחה, עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי לב העיר בשיתוף חברת ״עדן״ ישפצו את השכונה הציורית בלב הבירה. את התעלות יחליפו מדרכות, העמודים בשוליים יוסרו, ואת האספלט יחליף ריצוף מיוחד. על פי התוכנית המוצעת, יתבצעו בשכונה עבודות לפיתוח החצרות הפנימיות, הסדרת הכבישים והשבילים בשכונה, תוך מתן דגש ומעבר לתחבורה לא מוטורית. כמו כן, יפותחו רחובות משולבים וסמטאות, בהם יבוצעו עבודות ריצוף, הנגשה, הסדרת התנועה והחנייה במרחב ושתילת צמחיה.
4 צפייה בגלריה
נחלאות המשודרגת
נחלאות המשודרגת
כך יראה רחוב הנציב המשודרג
(הדמיה: ארד סימון אדריכלים)
לדברי העירייה, ״בנוסף יפותחו החצרות ההיסטוריים ובורות המים, יוקמו שצ"פים לרווחת התושבים וישודרגו חזיתות המבנים והשערים הקיימים בשכונה, תוך שימור המוטיבים ההיסטוריים הקיימים והסתרת תשתיות ככל האפשר. על פי התוכנית, ישודרגו התשתיות הקיימות במרחב העילי והתת קרקעי ויוסדר מערך איסוף האשפה בשכונה, לרבות התקנת פחים מוטמנים בנקודות המאפשרות גישה לרכבי האיסוף. כמו כן תותקן תאורת רחוב, ותאורה אומנותית המדגישה אלמנטים מיוחדים בשכונה״.
4 צפייה בגלריה
נחלאות המשודרגת
נחלאות המשודרגת
רחוב שומרון
(הדמיה: ארד סימון אדריכלים)
שדרוג השכונה מתבצעת בשיתוף המינהל הקהילתי והתושבים. ״בחודשים האחרונים עמלנו רבות יחד עם עיריית ירושלים וחברת עדן על פיתוח תכנית מקיפה לשיפור פני שכונת נחלאות צפון, שמהווה מקום מגורי תושבים לצד מוקד משיכה למבקרים״, אמר יו״ר המנהל אופיר לנג. ״התוכנית כוללת בעיקרה שיפוץ וריצוף הרחובות בשכונה, הסדרת נושא איסוף ופנוי אשפה, טיפול בתשתיות, תאורה חדשה, שתילת עצים וריהוט רחוב. מאחר ומדובר בשכונה בעלת צביון היסטורי, התכנית כוללת בתוכה גם היבטים של שימור ושחזור אלמנטים ייחודים כמו שערי האבן, בורות המים, ניקוי ושיפוץ חזיתות, גנים וחצרות, טיפול בנקודות מוזנחות וכיוצא בזה. בנוסף, דאגנו להכניס לתכנית גם פתרונות חסרי תקדים בכל הנוגע להסדרת התנועה והחנייה באזור באופן שיעודד נגישות להולכי רגל תוך הגבלת תנועת הרכבים והחנייה בשכונה לבעלי תו אזורי בלבד. מתוך דאגה לצרכי התושבים וקידום איכות חייהם, בכוונתנו לערוך סדרת שיתופי ציבור להצגת התכנית ודיון בכל רבדיה. אני קורא לכל תושבי השכונה לקחת חלק במפגשים על מנת להתייחס באופן מעמיק לתכנית, לעלות הצעות ולהשפיע על סביבת מגוריכם״, סיכם לנג.
4 צפייה בגלריה
יו״ר לב העיר, אופיר לנג
יו״ר לב העיר, אופיר לנג
יו״ר לב העיר, אופיר לנג
(צילום: מהאלבום הפרטי)
4 צפייה בגלריה
נחלאות המשודרגת
נחלאות המשודרגת
סוכת שלום
(הדמיה: ארד סימון אדריכלים)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מיזם שדרוג שכונת נחלאות הוא נדבך נוסף במהפכת שדרוג התשתיות שעוברת ירושלים בשנתיים האחרונות, תוך שימור המוטיבים ההיסטוריים של העיר לצד פיתוח המרחב הציבורי. השכונה הוותיקה תזכה למתיחת פנים, אשר תדגיש את יופיה ותהפוך לאבן שואבת לתושבים ולתיירים".
פורסם לראשונה: 18:02, 02.03.21