האבטחה סביב פארק המסילה תתוגבר בעשרות מצלמות חכמות, בעקבות ריבוי מקרים אלימים שהתרחשו בפארק בחודשים האחרונים, כך נודע ל-mynet. התקנת המצלמות צפויה לצאת לפועל כבר בשבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
פארק המסילה
פארק המסילה
פארק המסילה
(צילום: אדווה חולי)
שטח הפארק שאורכו כ-5 קילומטרים ירושת מתחילת המקטע במתחם התחנה,דרך צומת אורנים, גשר משה ברעם וגשר דף יוסף. ההחלטה כאמור התקבלה לאחר מספר אירועים חריגים ובניהם הצתת תחנת הספרים לפני מספר שבועות. בנוסף, בעקבות ההצתה, הוחלט בפיקוד מחוז ירושלים של המשטרה להגביר את הסיורים המשטרתיים במקום. במהלך אחד מסיורים אלה שנערכו לפני מספר ימים, אותרו חשודים שהחזיקו בכליהם סכינים ונפצים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון ציין כי "לאחר השריפה של תחנת הספרים בפארק המסילה הקדמתי את לוחות הזמנים וכבר בשבוע שעבר הותקנה במקום מצלמת כריזה חדשנית. כמו כן עיריית ירושלים תעמיד במקום כבר בימים הקרובים תחנת קריאה חדשה ומשופצת לרווחת הציבור. בנוסף, גורמי העירייה יחד עם משטרת ירושלים ונציגי התושבים ביצעו במקום מספר סיורים בשבועות האחרונים ובשיתוף פעולה יחד עם התושבים הוחלט על שורת צעדים. בנוסף, יותקנו על התוואי עשרות מצלמות כריזה חדשניות שיחוברו לחמל העירוני המאויש 24 שעות ביממה".
2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: רפי קוץ)
לפני מספר ימים נערכה ״פגישת חירום״ בין תושבי האזורים החופפים לפארק לבין אנשי מינהל קהילתי גינות העיר. מנהל המינהל, שייקה אל-עמי אמר כי ״אך מסתבר שיש גם שעות וחויות אחרות בפארק. שריפת תחנת הקריאה, הציפה את סוגיית הביטחון בפארק בדגש על שעות החושך - הערב והלילה. במפגש תושבים שקיימנו עם אגף חירום וביטחון בנושא הביטחון בפארק, עלו תלונות רבות וקשות על הצקות, הטרדות, אלימות ותחושת ביטחון מעורערת בשעות החושך. חלקן עסק גם במתח הבין תרבותי. חשיבותו ומרכזיותו של הפארק ברורות לכולנו ולמערכת העירונית, ומובן שחיוני לבסס בו את תחושת הביטחון בשעות היום ובשעות החשיכה״.