תפסו חניה. לאחר מאבק ממושך של תושבי רחוב אבנר גרשון בפרויקט 'טופ ארנונה', בקרוב ייפתח מעגל התנועה ויתווספו עוד כ־25 מקומות חניה שהתושבים זקוקים להם נואשות. כשש שנים של דיונים, תכתובות, מסמכים וישיבות נדרשו כדי לשנות את התמונה העגומה של רחוב שתוכנן ונסלל ללא פתרונות חניה מספקים וללא אפשרות להסתובב בסופו - שכן מדובר ברחוב ללא מוצא.
1 צפייה בגלריה
פרויקט המיליארדים יורד. מעון ראש הממשלה המתוכנן
פרויקט המיליארדים יורד. מעון ראש הממשלה המתוכנן
פרויקט המיליארדים יורד. מעון ראש הממשלה המתוכנן
(צילום: פרטי)
בפרויקט, שנחשב יוקרתי, יש כיום כ־350 יחידות דיור. כבר מהיום הראשון נתקלו הדיירים בבעיות תחבורה קשות בגלל היעדר מקומות חניה למיזם בהיקף כזה. זה החל בעיכוב אכלוס של כחצי שנה עקב אי השלמתו של פיתוח הרחוב, שנותר בתחילה ללא מדרכות כלל. לאחר מכן גילו הדיירים כי הם נאלצים לחפש מקומות חניה פנויים מדי יום ולהיתקע ברחוב למשך פרקי זמן ארוכים בכניסה וביציאה ממנו.
יאיר זקן, תושב הרחוב וממובילי המאבק: "היתה לנו כאן מלחמה ממושכת מול כל הגופים, ותכתובות וסיורים של בכירי העירייה כבר כמה שנים. כולם היו כאן וכלום לא השתנה. עכשיו אני מקווה שרואים את האור בקצה המנהרה".
הפתרון הושג לאחר שנמצא התקציב מרשות מקרקעי ישראל. היה זה לאחר הגשת ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה, כאשר כתנאי לבניית שכונה סמוכה נקבע כי יש לבצע את הסדרת הכביש ברחוב אבנר גרשון.
יהודה בן יוסף הצטרף למאבק התושבים עוד בתפקידו הקודם כיו"ר מינהלת ארמון הנציב, והמשיך גם בתפקידו הנוכחי כחבר המועצה.
"נלחמנו קשה כדי להשיג את זה והגענו עד המועצה הארצית", הוא אומר. "זה רק השלב הראשון. מתחילים עכשיו גם לגלח צלע הר בצד הרחוב כדי ליצור עוד 30 מקומות חניה, ובבניין הראשון ירחיבו את החניון הקיים ב־20 מקומות נוספים. מעגל התנועה גם יאפשר מעבר חופשי של רכבי חירום, כמו מכבי אש ואמבולנסים".