בעיריית ירושלים מציגים: שיעור בסדרי עדיפויות. בסוף שנת 2017 חתמה העירייה על הסכם שלפיו היא תילווה מיליארד שקל עבור בינוי של אלפי כיתות לימוד, וזאת לנוכח מחסור שנאמד אז ביותר מ־3,000 כיתות. יצוין כי רק לאחרונה הצהיר הראש משה ליאון כי "אחד האתגרים הכי גדולים שעומדים בפני מערכת החינוך בירושלים הוא להשלים את המחסור בכיתות שנוצר לאורך שנים לנוכח הגידול באוכלוסייה".
1 צפייה בגלריה
פארק הכלבים ברמת בית הכרם
פארק הכלבים ברמת בית הכרם
פארק הכלבים ברמת בית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')
עם זאת מתברר כי בשכונת רמת בית הכרם פועלת כבר יותר משנה גינה לשחרור כלבים במתחם שבו אמור להיבנות בית ספר. השטח עליו מצויה הגינה מוגדר בתב"ע שטח חום, קרי מבני ציבור, ובתקנון נכתב כי הוא מיועד לבית ספר.
אלא מכיון שבית הכרם נחשבת לשכונה שבה מספר בעלי הכלבים גדול יחסית, העירייה נאלצה ככל הנראה לענות על צורכיהם ולהקים עבורם את גינת הכלבים.
בתשובה שנשלחה לעמותת 'ירושלים שקופה', שהגישה תלונה בנושא, נכתב מטעם העירייה כי "בהתאם לנוהל עירוני, ניתן להקים מתחם לשחרור כלבים בכל שטח פתוח שקיבל אישור לכך. גינת הכלבים הוקמה כמענה לדרישת המינהל הקהילתי בית הכרם ולאחר הליך שיתוף ציבור שהתבצע במינהל. הקמת המתחם לשחרור כלבים על ידי העירייה היא הגשמת אינטרס ציבורי חשוב וצורך שעלה והתבקש פעם אחר פעם על ידי תושבי השכונה".
זו אינה הפעם הראשונה שהבספרא לא פועלים לפי התוכניות והייעודים שהם בעצמם קבעו לשטח. רק בשבוע שעבר סיפרנו על כך שבגבעת שאול, שונה ייעודו של מבנה ברחוב אלקבץ, ובמקום לפתוח בו גני ילדים, שיכנה העירייה במקום בית ספר, לאור המצוקה והמחסור הגוברים בכיתות, כאמור.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים