הקרב של ותיקי השכונה בפרויקט החדש. עשרות תושבים, שרובם מתגוררים בשכונה כבר עשרות שנים, נאבקים במיזם ההתחדשות העירונית של חברת 'פ.צ. חיות'. במסגרת הפרויקט יוקמו שלושה מבנים חדשים בגובה של ‭12‬ קומות, שיכילו ‭ 205 ‬יחידות דיור. כמו כן יוקמו גני ילדים ומעונות יום שישולבו במבני המגורים.
1 צפייה בגלריה
כיסוי לקרב מגזרי? פרויקט ההתחדשות בשכונה
כיסוי לקרב מגזרי? פרויקט ההתחדשות בשכונה
כיסוי לקרב מגזרי? פרויקט ההתחדשות בשכונה
(הדמיה: אלי רכס אדריכלים)
אלא שעל פי המוצע, אל החניון הענק שעתיד לקום עבור הדיירים החדשים תתאפשר גישה רק מרחוב לאה גולדברג, שבו מתגוררים עשרות תושבים ותיקים. ברחוב זה קיימים מוסדות רבים, ובכלל זה טיפת חלב, בנק לאומי, תחנת משטרה, מעון יום ותחנת דלק. כבר כיום יש כאוס תחבורתי ברחוב, אולם לטענת התושבים ההתחדשות העירונית תביא להחמרה במצב ולפגיעה קשה בתשתיות.
אל התושבים הצטרפו חברי הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ' ('התעוררות') וראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, אך הערר שהגישו השניים נדחה. "התוכנית תביא לפגיעה עצומה בכ־170 משפחות", נכתב. "אין סיבה שהתחדשות עירונית תביא לרווחת תושבים ברחוב אחד, ובאותו זמן תפגע בתושבי רחוב אחר".
י', תושב המקום, מסביר כי "רוב התושבים בלאה גולדברג הם בני 60 ומעלה. רובם חיים כאן עשרות שנים. הם מבינים שנווה יעקב מתחרדת, אבל רוצים עדיין לחיות בחלקה הקטנה שלהם בשקט, בלי להיכנס לגיהינום תחבורתי. לצערנו מוסדות התכנון והבנייה לא מסכימים איתנו, ואנחנו נעביר את המאבק הזה לבית המשפט".