לקראת הסגר בשכונת רמות: יו"ר המינהל הקהילתי בשכונה מאיימת על ראש הממשלה בתביעה אזרחית. ד"ר חגית הכהן וולף, יו"ר המינהל הקהילתי בשכונת רמות שלחה הבוקר (ב') מכתב חריף אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו היא מאיימת עליו בתביעה אזרחית אם עד השעה 16:00 לא יימסרו לתושבי השכונה הקריטריונים ששימשו יסוד להחלטה להטיל סגר על השכונה.
2 צפייה בגלריה
שכונת רמות
שכונת רמות
צומת גולדה מאיר בכניסה לשכונת רמות
(צילום: אדווה חולי)
"שכונת רמות היא שכונה של 57 אלף תושבים - בגודל של עיר בינונית בישראל", אמרה וולף, "אם רוצים להטיל סגר על איזור מסוים, אין בעיה לעשות את זה, האזורים מובחנים זה מזה מבחינה גיאוגרפית. בהינתן שידוע על מספר גבוה של חולים באזור מסוים בשכונה, אפשר להטיל סגר על איזור זה ואין צורך להגביל עשרות אלפי תושבים. אבל מעבר לזה - לא ברור לנו מה הקריטריון של הטלת סגר או הכרזה על מקום כמוגבל בתנועה. מהנתונים האחרונים אנחנו יודעים שיש שכונות ויישובים שבהם מספר החולים ביחס לגודל האוכלוסייה הוא הרבה יותר גדול משכונת רמות, ועליהם לא מטילים סגר".
2 צפייה בגלריה
שכונת רמות
שכונת רמות
שכונת רמות
(צילום: שלומי כהן)
לדבריה, רוב מוחלט של התושבים בשכונה מצייתים לתקנות ולא ברור להם למה "מענישים" אותם. "יש כאן מימד של חוסר צדק כי אתה יושב ומקפיד על הכללים ופתאום מכריזים עליך כתושב שצריך לשבת בהסגר. לעומת כל השכונות האחרות שהתנועה שלהם חופשית יחסית. אם היו מכריזים שיש סגר על כל שכונות העיר, לא הייתי פוצה פה, אבל פה יש תחושה של חוסר הוגנות וחוסר שקיפות".
במכתב טוענת וולף כי היעדר נתונים אלה גורם להחלטה להשתקף כשרירותית וששיקולים זרים עומדים מאחוריה.