בדירה במרכז ראשון לציון גילו פקחי החברה לביטחון כלבים שנכלאו בחדר האמבטיה, בלי יכולת לצאת ולעשות את צרכיהם. במיינט ראשון לציון מדווחים כי תחילת הסיפור בתלונות שהתקבלו במוקד העירוני מצד שכנים שדיווחו על רעשים חזקים של נביחות הבוקעות מאחת הדירות. עוד סיפרו המתלוננים כי מהדירה יוצאים ריחות לא נעימים שפוגעים באיכות החיים שלהם. פקחי החברה לביטחון יצאו לעבר הדירה המדוברת ושם נדהמו ממראה עיניהם. כאשר נפתחה הדלת התגלתה לעיניהם דירה מטונפת, מלאה בצרכי כלבים שלא פונו, מה שיצר מפגע ריח קשה. הפקחים הלכו בעקבות הנביחות אל חדר האמבטיה ושם התגלו שלושה כלבים שנכלאו שם לצורך הרבעתם וסחר בגורי הכלבים. בנוסף התברר שבדירה מתגורר גם בנו של בעל הדירה, ילד בעל צרכים מיוחדים, שחי בתנאים התברואתיים הקשים שהתגלו בה. הפקחים דיווחו על הממצאים למחלקת הרווחה העירונית, והנושא הועבר לטיפולם. בעקבות הגילוי הוצאו הכלבים מהדירה, והועברו לידי השירות הווטרינרי.
גם בנתניה יוצאים למען הגנת בעלי החיים, הפעם מצד התושבים. פעילים למען שיפור מצב בעלי החיים בנתניה, בהובלת ארגון תשע-נשמות, הגיעו ביום שישי האחרון למחאה בקניון עיר ימים. הם התכנסו בשעה 11:00 באזור בתי הקפה ופרשו שלט ענק במידות של 6 מטר על 6 מטר ובו נכתב: "הצילו! חתולים וכלבים סובלים ומתים!". האנשים הנוכחים בקניון קיבלו הסבר מילולי על רקע השלט, ובנוסף חולקו דפים בנושא לבאי הקניון. הפעילים מבקשים מעיריית נתניה והעומדת בראשה לקחת אחריות על הנושא, להידבר עימם על מנת לבנות תכנית רב שנתית שתביא לשינוי מהותי במצב בעלי החיים בעיר. לטענתם, בנתניה עשרות אלפי חתולים אומללים ובהעדר עיקורים וסירוסים בכמות הרצויה, לא ניתן להתגבר על הריבוי הטבעי. "בכלביה אין מרפאה מתפקדת, אין מספיק כח אדם ואין מספיק וטרינרים", אמר ניר גרינברג מיוזמי המחאה, למיינט נתניה. "יש תקן של 2.3 וטרינרים שבערים מקבילות מבחינת אוכלוסיה פתח תקוה וראשון לציון יש 5-6 וטרינרים. לא מפתיע שהם לא מספיקים לבצע את כל הפעולות הנדרשות למען בעלי החיים. גם חתוליה אין, ואין טיפולים מטעם הכלבייה לחתולים פצועים. כל הנטל על טיפול בחתולים חולים ופצועים נופל על הפעילים שקורסים, וטובעים בהוצאות כספיות של אלפי שקלים בכל חודש וקורסים תחת הנטל הכלכלי".
4 צפייה בגלריה
צילום: ניר גרינברג
צילום: ניר גרינברג
צילום: ניר גרינברג
העונה החדשה של ה"אח הגדול" צפויה לצאת לדרך בעוד כשבוע ונראה שעוד בטרם שודר הפרק הראשון נוצרה מחלוקת סביב הקמפיין הפרסומי בו נקטה הפקת תכנית הריאליטי. במיינט פתח תקוה מדווחים כי ברחבי העיר, ובערים נוספות כמובן, ניתלו מודעות הקוראות "דתיים לכו הביתה!" ובהמשך באותיות קטנות יותר נכתב "ב-1.1 כולנו בבית". זאת, כמעין פרומו לקראת העונה החדשה של התכנית הפופולארית. בעוד שיש אנשים הרואים בכך כמעשה הומוריסטי, ישנם כאלו אשר נפגעים מהמהלך בעיקר לנוכח העובדה כי בפתח תקוה מתגוררות אוכלוסיות דתיות וחרדיות גדולות. "יש כאן נסיון להצחיק, אבל ההומור הוא על חשבונם של אוכלוסיות שנפגעות מהמהלך. הם יכלו לבחור בדרך אחרת, ולא בדרך שנראית כהסתה", ציין אחד התושבים למיינט פתח תקוה. מרשת 13 נמסר בתגובה: "קמפיין האח הגדול מתזכר את כלל תושבי מדינת ישראל 'ללכת הביתה' ולצפות באח הגדול שיושק ביום רביעי הבא, ה-1 בינואר. הקמפיין ההומוריסטי מתייחס לכלל תושבי המדינה ואין בו בכדי לפגוע באף אחד. במידה ויש כאלה שמצאו אותו כפוגעני, אנו מתנצלים".
4 צפייה בגלריה
שלט בצומת גנים בפתח תקוה. צילום: מתן דויטש
שלט בצומת גנים בפתח תקוה. צילום: מתן דויטש
שלט בצומת גנים בפתח תקוה. צילום: מתן דויטש
בהלה בקרב הורים לילדים בגן השיטה בחדרה, בגין גג אזבסט שבור במבנה הצמוד לגן הילדים, המהווה סכנה ממשית לביטחון ילדיהם. "פנינו לכל גורם אפשרי", סיפרה אחת מהאמהות בגן למיינט חדרה. "פנינו למוקד העירוני, דיברנו עם נציגים ונבחרי ציבור מהמפלגות השונות שאולי יסייעו לנו לפתור את הבעיה, אולם לצערנו , איש לא התגייס לסייע במציאת פיתרון. במצב הדברים הנוכחי אנו ושלחים את הילדים לגן בלב כבד, ובפחד גדול, אנחנו משוועים לעזרה ובטוחים שאיש לא היה רוצה להיות במקומנו. לשלוח ילדים לגן בתחושה שאתה שולח אותם לאפשרות של סיכון חיים זו תחושה קשה מאד להורה". הורה אחר סיפר כי: "פנינו גם לנציגי המשרד לאיכות הסביבה, אולם עד כה מצוקתנו לא טופלה משום כיוון. הבעיה היא שאנחנו קהל שבוי: מחד אין לנו יכולת להותיר את הילדים בבית, עד שהעירייה תפנה את האזבסט ונהיה שקטים, ומנגד - עומדת המציאות שבמסגרתה רוב ההורים לא יכולים להרשות לעצמם השבתת הגן כמחאה, משיקולי עבודה ונאלצים לשלוח ילדים לגן בלב חרד".
4 צפייה בגלריה
המבנה עם הגג הבעייתי בנווה חיים | צילום: שירות מיינט
המבנה עם הגג הבעייתי בנווה חיים | צילום: שירות מיינט
המבנה עם הגג הבעייתי בנווה חיים | צילום: שירות מיינט
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "בעקבות בקשת מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, נערך השבוע סיור בשטח מטעם איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה (שרון כרמל). בסיור נמצא כי מדובר במבנה עם גג דו שיפועי עשוי מפלטות אסבסט צמנט. ישנם שברים רבים בקצוות הגג, אך הם מהווים פחות משליש משטח הגג. מרבית פלטות האסבסט במצב תקין - ולכן אין צורך בטיפול מידי. המבנה כיום נטוש, אך מיועד לעבור שיפוץ ולשמש כמבנה ציבורי.
תספורת ב-30 שקלים. במסגרת לימודי הפרקטיקה החליט בית ספר 'נעמ"ת' בחולון לפתוח את המספרה שבו לקהל הרחב, ולהציע שירותים במחירים מוזלים. "רק התלמידים שסיימו קורס מקצועי עובדים במספרה והכל נעשה תחת פיקוח", אמר רכז מגמת ספרות בבית הספר כבר 29 שנה, אבי קדכודה, למיינט חולון. "במקביל זאת גם הכנסה לתלמידים כי הם מקבלים את הכסף ישר אליהם, לכן במקרה של צבע לדוגמה אנחנו מבקשים להביא את הצבע מהבית, כי הרעיון הוא שכל הרווח יגיע אל התלמידים". בשיתוף עם המורה לספרות ריקי לוי, התלמידים כבר מקבלים לקוחות וחלקן כבר הפכו לבנות בית. "יש לנו כבר לקוחות קבועות שלא מוותרות על הביקור כאן," ממשיך קדכודה, "יצא לנו לעשות תסרוקות לניצולות שואה ששחזרו חתונה, והפנינג עם 'עזר מציון' לתרומת שיער. הילדים לא רק מתאמנים בעבודה אלא גם לומדים כיצד לגשת ללקוחות, יחסי אנוש, נהלים לקבלת קהל וכדומה". רוצים לנסות? התקשרו לבית ספר נעמ"ת והזמינו תור, המספרה פתוחה בימי שלישי מהשעה 13:00 ועד 15:00.
4 צפייה בגלריה
תלמידה בפעולה במספרה | צילום: באדיבות רשת נעמ"ת
תלמידה בפעולה במספרה | צילום: באדיבות רשת נעמ"ת
תלמידה בפעולה במספרה | צילום: באדיבות רשת נעמ"ת