זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בירושלים: השבת של ה-14 בספטמבר בירושלים, י"א באלול התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:12 ותצא למחרת בשעה 19:23. השבוע אנו קוראים את פרשת: כי תצא לזכות איתן בן רות אדית (הורן) החטוף בעזה.

"ולך תהיה צדקה לפני ה' אלוקיך" (פרק כ"ד, פסוק י"ג)


אנחנו נמצאים בעולם חומרי, עולם שבו נמדד האדם לפי כמות הנכסים שיש לו ומצב חשבון הבנק. ככל שאדם עשיר יותר, כך הוא מכובד יותר ונחשב בעיני האנשים. אבל האמת היא שככל שהאדם נותן ומעניק לחברו, כך הוא נחשב יותר בשמים. ככל שתיתן יותר צדקה, כך מעלתך תהיה גדולה יותר בעיני הקב"ה. הרי בסופו של דבר, האדם אינו יורד לקבר עם הכסף שצבר, או עם הנכסים שקנה. "מעולם לא שמענו בלוויה שמספידים את המת על שיש לו כך וכך דירות ובניינים", כותב רבי גמליאל הכהן רבינוביץ בספרו 'טיב הפנינים', "אלא מספידים על מה שכביכול לא השאיר, על מה שחילק משלו לאחרים. כי זה מה שבאמת נשאר לו לעולם הבא ומכל שאר רכושו אינו מרוויח כלום".
ומעשה במונבז המלך שהיה עשיר גדול. מספרת הגמרא, במסכת בבא בתרא, כי בשנת בצורת אחת הוא חילק את כל כספו לעניים ובזבז את כל אוצרותיו ואוצרות אבותיו. באו אליו אחיו ובית אביו וכעסו עליו. אמרו לו: "אבותיך גנזו והוסיפו על של אבותם ואתה מבזבזם". כלומר האבות שלך חסכו כסף רב ורכוש רב וגם היורשים שלהם הוסיפו לאגור אוצרות רבים ונכסים רבים, ואילו אתה מבזבז הכל! השיב להם מונבז המלך: "אבותי גנזו למטה ואני גנזתי למעלה". האבות שלי גנזו ושמרו את האוצרות האלה כאן בעולם הזה, ואלו האוצרות שלי הם בעולם הבא. כשאגיע לעולם הבא יהיו לי הרבה מלאכים שיעידו לטובתי ועל הטוב שעשיתי בכסף וברכוש הזה, ואלו האוצרות האמיתיים.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להרבות בצדקה. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאיתן בן רות אדית (הורן) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.