משטרת ירושלים השלימה היערכותה לקראת המחאה נגד הרפורמה המשפטית במסגרת ״יום השיבוש הלאומי״, שצפויה להגיע לרחובות הבירה הערב (רביעי) בסביבות השעה 18:00.
4 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת
המחאה מול הכנסת
ההפגנות בירושלים בשבוע שעבר
(צילום: שלו שלום)

על פי מובילי המאבק, בשעה 18:00 צפויה להתחיל מחאה סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה 35. המארגנים הודיעו כי המחאה צפויה להימשך עד חצות, ובמהלכה גם תצע ״צעדת זעם״ לעבר מעונות הרשמי של נשיא המדינה יצחק הרצוג.
חסימות כבישים, יום השיבוש הלאומי בירושלים
המשטרה נערכת בבירה בכוחות מתוגברים נוכח האירועים האלימים שמתרחשים בתל אביב מאז שעות הבוקר. בצעד חריג, רחוב עזה נחסם לתנועה כבר משעות הבוקר. על מנת למנוע תרחיש קיצוני בו מפגינים ינסו להגיע מטרים בודדים מביתו של ראש הממשלה הממוקם במורד הרחוב, יוצבו למעלה מ-3 מחסומי לחץ.
4 צפייה בגלריה
ההפגנות בתל אביב, היום
ההפגנות בתל אביב, היום
ההפגנות בתל אביב, היום
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
ההפגנה הבוקר בתל אביב
ההפגנה הבוקר בתל אביב
ההפגנה הבוקר בתל אביב
(צילום: EPA)
ההערכות הן כי מלבד רחוב עזה, ייחסמו לתנועה גם הרחובות הסמוכים אליו בשכונת רחביה, וכמו כן רחוב האר״י, ורחוב הנשיא בשכונת טלביה. עומסי תנועה ושיבושים צפויים גם בכיכר פריז, ברחוב המלך ג׳ורג׳ וברחוב קרן היסוד. עוד נחסמו כבר משעות הבוקר הרחובות: אליעזר קפלן מדרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד' רבין) ורוטשילד בקטע שבין שדרות יצחק רבין ועד משכן הכנסת. המשטרה מסרה כי בעקבות המחאות, ייתכן שייחסמו רחובות נוספים וייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.
עוד בחדשות:
מארגני "יום השיבוש הלאומי" האשימו את משטרת ישראל "בפשיטת רגל". "היא הפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור", מסרו. במחאת הסטודנטים הוסיפו כי "משטרת בן גביר החליטה שהמפגינים הלא-אלימים הם אויבי העם. אנחנו קוראים למשטרה להפסיק את האלימות. נמשיך להפגין ולהשמיע את הקול שלנו".
4 צפייה בגלריה
״משטרת בן גביר״
״משטרת בן גביר״
״משטרת בן גביר״
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בינתיים, בזמן המהומות בתל אביב, במהלך "יום השיבוש הלאומי", אושר בכנסת בקריאה טרומית "חוק הנבצרות". ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמטרת החוק היא למעשה למנוע אפשרות להוציא אותו לנבצרות, הצביע בעד ההצעה. חברי יש עתיד והעבודה, שנסעו להפגנה בתל אביב, לא נכחו בהצבעה. חברי המחנה הממלכתי יצאו לכיוון ההפגנה לאחר ההצבעה על החוק, שעבר ברוב של 62 תומכים לעומת 20 מתנגדים.
פורסם לראשונה: 15:00, 01.03.23