רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז לבניית 550 יחידות דיור במורדות גבעת משואה בשטח שבין גבעת משואה לגן החיות התנכ״י. מדובר במכרז יזום בו אין תב"ע ועל הקבלנים והיזמים המעוניינים להגיש בעצמם תוכניות לאישור ולעמוד במטלות התכנון והבנייה. לטענת העירייה, המכרז פורסם על ידי הרשות למרות שהיה ידועה לה ולוועדה המחוזית, על התנגדותה הנחרצת של העירייה, לשינוי ייעוד ולקידום תוכניות מגורים באזור.
2 צפייה בגלריה
רכס לבן
רכס לבן
רכס לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
לתוכנית הבניה, אליה ניתן להגיש הצעות עד ה-19 בפברואר, מתנגדים גם הגופים הירוקים וגם תושבי גבעת משואה עצמה לתוכנית המיועדת להרחבת השכונה הקיימת על חשבון שטחים ירוקים יחודיים ועקירת חורש של עשרות עצים בוגרים.

2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
ליאון. מתנגד נחרצות
(צילום: ארנון בוסאני)

באופן חריג, אחת מהמתנגדות הבולטות לתוכנית הבניה היא עיריית ירושלים והעומד בראשה. "פרסום המכרז החדש על ידי רמ"י במורדות משואה, מהווה ניסיון התנקשות מיותר בטבע ובסביבה. מדובר באחד האזורים החשובים והרגישים בעיר והוא יישאר ירוק ופתוח".


ליאון הוסיף: "אני מציע לכל מי שמעלה על דעתו לגשת למכרז במחשבה כי יהיה ניתן לקדם תוכניות בינוי בשטח אותו הוציאה רמ"י למכרז, לשקול היטב האם אינו מניח את כספו על קרן הצבי. אני מודיע כאן, כי עיריית ירושלים לא תאפשר שינוי ייעוד של האזור המדובר מייעוד "שטח ציבורי מיוחד–יער". אני קורא לרשות מקרקעי ישראל להניח להרי ירושלים בשלום ולמשוך את המכרז בחזרה״.
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "הרי ירושלים, הם נכס עירוני ולאומי. פיתוח העיר וחיזוקה, חייב להיעשות לתוך העיר, פנימה. אנו מברכים על עמדות עיריית ירושלים, שפורסמו לאחרונה, ביחס לתוכניות הפיתוח השונות, שמימושן עתיד לפגוע בריאות הירוקות של העיר. אנו פועלים לכך שאזור זה, יוכרז כמוגן, עבור כולנו, בהקדם האפשרי".