סמל בנימין לב ז"ל שעלה לבדו מצרפת נהרג במלחמת חרבות ברזל. כשהגיע לגיל גיוס החליט סמל בנימין לב (23) לעלות לבדו לארץ מצרפת, שאליה היגר עם משפחתו בגיל צעיר, להתגייס לצה"ל ולהשתקע בישראל.
1 צפייה בגלריה
סמל בנימין לב ז"ל
סמל בנימין לב ז"ל
סמל בנימין לב ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בנימין התגייס לפלוגת 'חץ', הפלוגה החרדית של הצנחנים. הוא הגיע אלינו לא מעט בשבתות", סיפר דודו אליהו לב, שבעצמו משרת כעת במילואים. "הוא היה ילד מתוק, אהוב על כולם, חייכן, מוכשר מאוד, ילד עם המון שאיפות, תמיד התנדב. הוא נהרג כי הוא התנדב. הוא התנדב לרדת לעזה עם צוות מאוד מצומצם. כשהבינו שיש בלגן הוא בכלל לא היה באזור. הוא התנדב לרדת לשם עם המפקד שלו".

עוד בחדשות:

הוריו של בנימין ז"ל הגיעו לישראל יומיים אחרי קבלת הבשורה על נפילת בנם. משפחתו, הכוללת 8 אחים ואחיות, שוהה במלון בירושלים, שם הם גם ישבו שבעה.
"בנימין היה חבר שלי. כשהוא עלה מצרפת עזרתי לו להתגייס", סיפר חמי טרכטנברג, דובר 'איחוד הצלה' בסניף פסגת זאב ונווה יעקב. "הוא היה לוחם בפלוגה שלי. הוא נלחם כדי להיות לוחם ולהגן על העם והארץ שלו. בנימין היה בחור מדהים, בחור שקט בעיקר. אני זוכר שלפני הגיבוש בצנחנים הוא שאל אותי איך להיות הלוחם הכי טוב שאפשר? עשיתי איתו ריצות והתאמנו ביחד. הוא קיבל כדור באגן ולמרות זאת המשיך להילחם עד טיפת דמו האחרונה".
סמל בנימין לב ז״ל נפל ביום כ"ג בתשרי תשפ"ד (08.10.2023), לוחם בגדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, בן 23 בנופלו. יהי זכרו ברוך