ביקורת בעיריית ירושלים על מסלול מצעד הדגלים: סגן ראש עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו פנה היום (ה') לשר לביטחון פנים, עומר בר-לב ולראש הממשלה, נפתלי בנט בבקשה לשקול מחדש את אישור תוואי מצעד הדגלים ולמנוע ממנו לעבור באזורים רגישים. "מי שאוהב את ירושלים לא מנסה לבעיר אותה", אמר חביליו, "זאת לא סוגיה של ריבונות, אלא של תבונה ורגישות, הרי רק בשנה שעברה המצעד הצית אש שהתפשטה לכל רחבי הארץ".
2 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
יום ירושלים
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי )
חביליו טוען במכתבו כי נדרשת פה אחריות לאומי. בעיני "זאת לא הריבונות של מדינת ישראל שנמדדת בשאלה אם המצעד יעבור ברובע המוסלמי או לא, אלא התבונה והרגישות שלה. אם מצעד הדגלים מעודד או מכל אלימות וגזענות ופוגע ברשות של ציבור, אז הוא לא צריך לעבור באיזורים רגישים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

במכתבו מזכיר חביליו את העובדה שבשנים האחרונות מצעד הדגלים ביום ירושלים הפך מאירוע חגיגי ומלכד – למפגן אלים של התעמרות בתושבים ובעלי עסקים ברובע המוסלמי. עוד הוסיף: "מי שאוהב את ירושלים – לא מנסה להבעיר אותה, ומי שאוהב את ישראל – לא מנסה לגרור אותה בכוח לעימותים. את יום ירושלים אפשר וצריך לחגוג, אבל לא באלימות ולא בהתססה".
כזכור, ביום שלישי בלילה קיים השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, דיון הערכת מצב ראשון שעסק במצעד הדגלים שיתקיים בירושלים ב-29 במאי. בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. בתום הדיון קיבל השר בר-לב את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר- המצעד יעבור דרך שער שכם, רחוב הגיא ועד לכותל ודרך הרובע המוסלמי.