סמ"ר עידו זריהן, בן 20 מירושלים, נפל אתמול (שבת) בקרב בדרום רצועת עזה. זריהן ז״ל היה לוחם בסיירת גבעתי. הודעה נמסרה למשפחתו. ״צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה״, נמסר מדובר צה״ל.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
(צילום: דובר צה״ל)
עופר איובי, שבנו יאיר שירת יחד עם סמ"ר זריהן בסיירת גבעתי, סיפר: "עידו היה בחור קסם, באמת. הוא היה בן בית אצלנו, ילד מקסים. הוא והבן שלי עשו את המסלול של הסיירת ביחד, הם חברים מירושלים עוד מימי התיכון". עוד אמר איובי: "תמיד הייתה לו צניעות וענווה. הוא היה חדור מטרה, מלח הארץ. אלה הילדים שבזכותם אנחנו פה שורדים. אריות". יאיר, בנו של איובי, יצא לכמה שעות מעזה ולכן לא היה מעורב באותה תקרית קשה שבה נהרג זריהן. "רק אתמול בערב אחות של עידו התקשרה לבן שלי לשאול איך הם שם בעזה", סיפר סגן ראש העיר.
בתוך כך, סמ"ר נריה בלטה בן ה-21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. כך התיר דובר צה"ל לפרסום. נריה, בנם של רחמים ובת שבע, שעלו מאתיופיה לשומרון, הוא השני מבין שישה אחים - ונולד וגדל ביישוב שבי שומרון. הוא שימש סמל מחלקה בסיירת גבעתי. "רצית להיות הכי קרבי. נפלת כגיבור. כזה היית, וכזה תישאר בלב כולנו", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "ראינו אותך גדל לצידנו, עלם חמודות, תמיד ראשון לעזור". דובר צה"ל מסר כי בקרב בדרום הרצועה נפצעו באורח קשה גם קצין ושני לוחמים מסיירת גבעתי. הקצין ושני הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
פורסם לראשונה: 12:16, 25.02.24